ستاد فهمای استان آذربایجان شرقی دستگاه برگزیده در اوقات فراغت شناخته شد
ستاد فهماي استان آذربايجان شرقي دستگاه برگزيده در اوقات فراغت شناخته شد

ستاد فهمای استان آذربایجان شرقی دستگاه برگزیده در اوقات فراغت شناخته شد

از تلاش‌هاي مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي در عرصه اوقات فراغت، با حضور تني چند از مسئولان تجليل به عمل آمد.
شناسه خبر : 38475 تاریخ انتشار : ۲ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، جلسه کمیته کارشناسی اوقات فراغت ستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان شرقی با حضور کارشناسان دستگاههای اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

«حبیب ستوده نژاد» در این جلسه اظهار داشت: بهترین کارشناسان دستگاههای اجرایی که می توانند در خصوص جوانان نظر دهند در این جلسه حضور دارند. چکیده مطالب مطرح شده در این جمع به ستاد ساماندهی امور جوانان استان به ریاست استاندار محترم می رود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی گفت: هدف از این جلسات، همین نکته مهم است که خوراک لازم برای جلسات ستاد ساماندهی از بطن این جلسات تأمین می شود.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان آذربایجان شرقی افزود: عمدتاً در بحث ها، مرکز استان را مد نظر قرار می دهیم در حالی که مسئولیتی استانی دارند اعضای محترم کمیته های کارشناسی و لازم است مسائل و مباحث مختلف مطروحه در شهرستانهای سراسر استان را لحاظ کنیم.

او با اشاره به فرارسیدن زمان اوقات فراغت تابستانه دانش آموزان و دانشجویان که بخش اعظمی از جامعه جوان استان را تشکیل می دهند، گفت: دو روز دیگر تابستان سال 1401 آغاز می شود و کمی برای برنامه ریزی اوقات فراغت افراد دیر است منتها اغلب دستگاههای متولی امر برنامه هایی برای آغاز به کار دارند.

ستوده نژاد همچنین، فقر حرکتی کودکان و نوجوانان و حتی بانوان را مایه بروز رخوت و افزایش بیماری در جامعه دانسته، افزود: در جامعه کنونی کودکان، مبتلا به فضای مجازی و تلفن همراه شده اند و برای حضور در اماکن ورزشی و پارکها مقاومت دارند، حتی بانوان که ستون سلامت خیمه خانواده هستند نیز با ماشینی تر شدن زندگی امروز، فقر حرکتی مفرطی دارند که امیدوارم برنامه های دستگاههای اجرایی منجر به افزایش سلامتی مادران، دختران و فرزندان شود.

همچنین اسدالهی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: اهمیت اوقات فراغت بر همه ما مشخص است و همه ما دوران نوجوانی و جوانی را سپری کرده و مربیان و معلمانی که در آن دوران سخنی به ما گفته اند یا تاثیری بر ما گذاشته اند بسیار ماندگار بوده است و ومسیر زندگی مان را تعیین کرده اند لذا این موضوع اهمیت بالای امر اوقات فراغت را نشان می دهد.

او ادامه داد: وقتی برنامه ریزی می شود تا برای اوقات فراغت افراد کاری انجام شود آنها را همانند فرزندان خود بدانیم کما اینکه فرزندان خودمان هم جزو افراد و اعضای همین جامعه هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برای پیشرفت کار در حوزه اوقات فراغت، گفت: نشست تخصصی از طریق معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شود و دو یا سه مورد اولویت دار مهم را در آن مطرح و در آن رابطه تصمیم سازی کنید.

گفتنی است، در پایان این مراسم از دستگاه های برگزیده و فعال در اوقات فراغت استان تجلیل بعمل آمد و همچنین با اهدای لوحی از محمد هادی نیا، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به جهت تلاش و فعالیت در عرصه اوقات فراغت تجلیل شد.

کلمات کلیدی: فهما اوقات فراغت