آغاز طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون های مساجد آذربایجا‌ن‌شرقی
آغاز طرح غني‌سازي اوقات فراغت در کانون هاي مساجد آذربايجا‌ن‌شرقي

آغاز طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون های مساجد آذربایجا‌ن‌شرقی

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان شرقي از شروع طرح غني سازي اوقات فراغت با شعار «مسجد، شور بندگي، نشاط زندگي» خبر داد.
شناسه خبر : 39178 تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» در آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان امسال با شعار «مسجد، شور بندگی، نشاط زندگی» از تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که طرح اوقات فراغت به صورت هماهنگ با سایر نهادهای متولی و با اجرای برنامه های ابتکاری و خلاقانه در کانون های شهری و روستایی استان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: عموم علاقه‌مندان برای نام‌نویسی و فعالیت در این طرح می توانند به مساجد محلات که دارای کانون فرهنگی هنری هستند، مراجعه کنند.

وی افزود: این طرح در قالب 3 شبستان و 12 رواق ذیل رویداد ملی «فهما» طراحی شده و از همه مدیران مسئول کانون های مساجد درخواست می شود تا فعالیت های انجام شده را در قالب رواق های ۱۲ گانه سامانه بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir ثبت کنند.

هادی نیا با اشاره به اهداف اجرای طرح یادآور شد: جذب کودکان و نوجوانان به مساجد، تقویت و احیای کارکردها و نقش واقعی مساجد، ترویج معارف اسلامی و تعمیق معنویت و مهارت آموزشی و رشد استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان مورد هدف است.

وی ادامه داد: نشاط افزایی و ایجاد روحیه و امید در میان نسل جوان، اهتمام به نوگرایی و خلاقیت در برنامه ها و برنامه ریزی بر اساس نیازها و رعایت شاخص های بومی از دیگر اهداف طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

 مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت بیش از 1400 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد شهری و روستایی استان، گفت: بخش قابل توجهی از این مساجد و کانون‌ها دارای کتابخانه و قرائتخانه هستند که خود عاملی برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مساجد بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی تا ۲۷ تیر ماه فرصت دارند تا از میان ۱۲ رواق؛ ۳ رواق را برای فعالیت و ارزیابی نهایی انتخاب کنند، با این توضیح که یکی از رواق های اتخابی باید از شبستان هنر باشد.

کلمات کلیدی: فهما اوقات فراغت