پویش «هدیه اسباب بازی» به مناسبت عید غدیر توسط کانون امام رضا در تبریز
پويش «هديه اسباب بازي» به مناسبت عيد غدير توسط کانون امام رضا در تبريز

پویش «هدیه اسباب بازی» به مناسبت عید غدیر توسط کانون امام رضا در تبریز

آراسته گفت: براي اولين بار پويش «هديه اسباب بازي» در تبريز به مناسبت عيد سعيد غدير خم به همت فعالان کانون فرهنگي هنري امام رضا (ع) در تبريز برگزار مي شود.
شناسه خبر : 39307 تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد آراسته» ضمن تبریک دهه امامت،اظهار کرد: پویش هدیه اسباب بازی به مناسبت عید سعید غدیر خم توسط کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) برای اولین بار در تبریز اجرا می شود.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا گفت: عید غدیر یکی از اعیاد اصلی مسلمانان است که بخشش، اطعام و هدیه‌دادن در این روز با تاکید، سفارش شده است. توجه به فرهنگ عیدی دادن به کودکان درعید غدیر، مفهومی زیبا و فراموش‌نشدنی از عید غدیر در ذهن کودکان ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل انتخاب زمان درست اهدای اسباب‌بازی به کودکان بی‌بضاعت در روز عید غدیر تقارنی خجسته است و عیدانه بسیار خوبی برای بچه‌ها به حساب می‌آید.

آراسته با بیان اینکه پویش هدیه اسباب‌بازی و توجه به کودکان محروم اتفاقی انسانی به نظر می‌رسد،افزود: این ایده خلاقانه و البته مهم است چرا که دنیای بچه‌ها دنیای بازی و خیال است. بهترین هدیه هم برای بچه ها اسباب‌بازی است. فراهم‌کردن وسایل بازی و خیال برای بچه‌ها کاری خداپسندانه و عملی نیک است که می‌تواند امید و نشاط و بازی را به بچه‌ها هدیه دهد.

وی تصریح کرد:از نگاهی دیگر لزوم برگزاری این پویش افزایش نوع‌دوستی و جریان‌سازی در فرهنگ مشارکت، همدلی و کمک به بچه‌ها است.

آراسته گفت: در همین راستا و به مناسبت عید سعید غدیر خم پویش «هدیه اسباب بازی» برای اولین بار در تبریز به همت و تلاش فعالان کانون فرهنگی هنری امام رضا (ع) اجرا می شود.

وی اضافه کرد: اسباب بازی‌ها در یک فضای کریمانه که عزت کودکان حفظ شود به آن‌ها اهدا می‌شود و در حین حال اسباب بازی‌ها به کودکان نیازمندی اهدا خواهد شد که ممکن است آرزوی آن را داشته باشند.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری امام رضا خاطرنشان کرد: پویش هدیه اسباب بازی به مناسبت عید غدیر و اینکه فرهنگ هدیه دادن بین همه مردم رواج پیدا کند و تبلیغ شود، اجرا خواهد شد و دانش آموزان که در سن کودکی و نوجوانی قرار دارند با گذشتن از بهترین چیزی که دارند یعنی اسباب بازی های خود در این پویش شرکت می‌کنند.

آراسته از عموم شهروندان دعوت نمود تا با حضور پرشور خود و حمایت از این پویش، روز ۲۶ تیرماه همزمان با شب عید غدیر به آدرس : جاده ائل گلی - فلکه امام رضا (ع) – جنب مسجد امام رضا مراجعه کنند و با هدایای خود موجب شادی کودکان محروم از بازی باشند.

گفتنی است، شماره همراه  ۰۹۹۸۱۱۰۰۸۰۲ آماده پاسخ گویی و برای کسب اطلاعات بیشتر همشریان محترم معرفی می شود.

کلمات کلیدی: فهما جشن بزرگ غدير