جشن فرهنگ و هنر روستای قراجه هریس برگزار شد
جشن فرهنگ و هنر روستاي قراجه هريس برگزار شد

جشن فرهنگ و هنر روستای قراجه هریس برگزار شد

جشن فرهنگ و هنر روستاي قراجه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان و کانون فرهنگي و هنري شهداي قراجه در مسجد جامع روستاي قراجه برگزار شد.
شناسه خبر : 39439 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۴۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «فرهاد جلیلوند» فرماندار شهرستان هریس در جشن فرهنگ و هنر روستا و عشایر روستای قراجه شهرستان هریس؛ فلسفه وجودی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را حفظ و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی ، ایرانی و انقلابی عنوان کرد.

وی بر نقش مهم و تاثیر گذار کانون های فرهنگی و هنری در جریان سازی و گفتمان فرهنگی تاکید کرد و گفت: عصر حاضر عصر سیطره فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بر جوامع بشری است که مرزهای جغرافیای را در هم نوردیده است و جوامع بدون مرز بوجود آورده است و باید برنامه ریزیهای راهبردی و دقیق جهت مقابله با آسیب های فضای مجازی و انحرافات اخلاقی و فرهنگی آن تدوین کرد که نقش کانون های مساجد در این برنامه ریزی ها جهت حفظ هویت فرهنگی و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی ، بسیار مهم و حیاتی می باشد .

فرماندار شهرستان هریس به یکسان بودن دسترسی همگان و جوامع شهری و روستایی به فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروزه همه نقاط شهری و روستایی کشور ما بدون محدودیت و در شرایط یکسان به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند و کانون های فرهنگی و هنری که در نقاط روستایی و شهری مستقر می باشند ضمن بهره مندی از ظرفیت های این شبکه ها می توانند در مقابله با آسیب ها ، شبهات اخلاقی ، فکری و دینی و  انحرافات فضای مجازی بسیار فعال عمل کنند و در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و ایرانی نقش موثری ایفا کنند.

جلیلوند به خدمات جمهوری اسلامی در طول 43 سال گذشته اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در کنار دستاورد های مهم و بزرگ علمی و اقتصادی و عمرانی و سازندگی در حوزه فرهنگ و احیاء سبک زندگی اسلامی و ایرانی و گسترش عدالت دستاوردی به مراتب مهم تری  داشته است و کانون های روستایی و شهری باید با برنامه های فرهنگی و هنری این دستاوردها را برای مردم معرفی و تبین نمایند.

گفتنی است، جشن فرهنگ و هنر روستای قراجه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و کانون فرهنگی و هنری شهدای قراجه در مسجد جامع روستای قراجه برگزار شد.

کلمات کلیدی: جشن روستا و عشاير