کارگاه معرفی طرح آموزشی-تربیتی مهدکودک مسجدمحور برگزار می‌شود
کارگاه معرفي طرح آموزشي-تربيتي مهدکودک مسجدمحور برگزار مي‌شود
با محور کانون ولایت مسجد فاطمة‌الزهرا (س) سهند؛

کارگاه معرفی طرح آموزشی-تربیتی مهدکودک مسجدمحور برگزار می‌شود

نيک‌کار، از برگزاري دومين دوره کارگاه معرفي طرح آموزشي -تربيتي مهدکودک مسجدمحور با عنوان «مهد مسجدي» با محوريت کانون ولايت مسجد فاطمة‌الزهرا(س) سهند خبر داد.
شناسه خبر : 39645 تاریخ انتشار : ۵ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۶

«جواد نیک کار» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی: از برگزاری کارگاه آموزشی-تربیتی مهد مسجدی ویژه فعالان فرهنگی، مدیران مسئول کانون‌های مساجد، رابطین فهما در شهرستان های اسکو و آذرشهر خبر داد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد فاطمة الزهرا سهند تبریز گفت: مسجد مکانی است که از زمان ظهور اسلام، مهمترین پایگاه برای تمامی فعالیت های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و جهادی بوده است؛ همچنین نقش مهمی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران داشته است.

 

نیک کار افزود: یکی از دغدغه های مهم کانون های فرهنگی مساجد، ایجاد ارتباط ماندگار مسجد با کودکان و نوجوانان است؛ به بار نشستن چنین ارتباطی در نوشاندن شهد شیرین جذابیت ها به کام کودکان است تا بتوانند با آن انس بگیرند.

 

این فعال مسجدی گفت: در این میان یکی از بسترهای مناسب برای ایجاد و تداوم چنین ارتباطی، تاسیس مهد در دل مساجد است؛ مکان هایی که می توانند در بخش مناسبی از مسجد و با ابزار ویژه کودک مهیا شده و زمینه حضور کودکان را فراهم کنند.

 

وی ادامه داد: تأسیس رسمی یک مهد کودک زیر نظر شخصیت حقوقی مسجد و در کنار یا داخل مسجد ایده مناسبی در این زمینه است. مشکل نگهداری از کودکان و نوزادان حین نماز یا در جریان برگزاری مراسم مذهبی، مهمترین مشکل کاهش شرکت مادران در مسجد است.

 

نیک کار تصریح کرد: کارگاه آموزشی-تربیتی مهد مسجدی ویژه عموم فعالان فرهنگی، مدیران مسئول، رابطین و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به ویژه در شهرستان‌های اسکو و آذرشهر، خسروشهر و با محوریت کانون ولایت مسجد فاطمةالزهرا (س) سهند برگزار می شود.

 

وی، برگزاری کارگاه های انتقال تجربه و الگوسازی عناوین آموزش محور، روانشناسی رشد، خلاقیت و ایده‌پردازی، مهارت های ارتباطی، معرفی نمونه موفق طرح مهد مسجد را از سرفصل های این دوره عنوان کرد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت خاطرنشان کرد: این دوره ها با حمایت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان و مدیریت کانون ولایت مسجد فاطمة الزهرا (س) شهر سهند شهرستان اسکو و همکاری صمیمانه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو و آذرشهر برگزار می شود.

کلمات کلیدی: فهما مهد کودک