کارگاه آموزشی رویداد ملی فهما در آذرشهر برگزار شد
کارگاه آموزشي رويداد ملي فهما در آذرشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی رویداد ملی فهما در آذرشهر برگزار شد

کارگاه توجيهي، آموزشي و هماهنگي چهارمين رويداد ملي فهما در شهرستان آذرشهر برگزار شد.
شناسه خبر : 39854 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از آذربایجان شرقی، ‌بررسی عملکرد کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان آذرشهر در حوزه صدور مجوز فعالیت و کسب امتیازات در سومین رویداد ملی فهما، معرفی کانونهای رابط به کانونهای شهرستان، معرفی چهارمین رویداد ملی فهما و تفاوت رویکردی آن با دوره های قبلی، آموزش نحوه انتخاب رواق، بررسی جدول امتیازات و نحوه ثبت فعالیت ها در سامانه و آموزش طرح نویسی و همچنین معرفی نمونه طرح های مصوب حمایت شده ستاد فهمای کشور از مهمترین موضوعات جلسه بود.

بنابر این گزارش، از ویژگی های این کارگاه، همراهی همزمان مدیران مسئول با کارشناس آموزش ستاد فهمای استان و آموزش عملی ثبت اقدامات و فعالیت ها در سامانه بچه های مسجد بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر در ادامه با اشاره به آغاز به کار چهارمین رویداد ملی فهما اعلام داشت: این رویداد در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق برگزار می شود که هرکدام از این رواق‌ها عرصه‌ تخصصی فعالیت ها را شامل می شود که در سامانه بچه‌های مسجد ارایه شده و فعالیت در آن شرط سنی ندارد.

فرهاد جبارپور با اشاره به عزم جدی شهرستان جهت نقش آفرینی موثر در این رویداد فرهنگی با همت والای مدیران مسئول شهرستان، گفت: رویداد فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) به صورت سالانه و با مشارکت تمامی فعالان فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های عظیم کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان اعلام کرد: بایستی بتوان از اين شبكه بزرگ اجتماعي، تحقق تمدن نوین اسلامی و پيشرفت اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي را محقق كرد.

جبارپور افزود: ما مصمم هستیم با حمایت های ستاد فهمای استان و مسئولین محترم شهرستان، به آن مرحله برسيم كه بتوانيم ادعا كنيم در كنار هر مسجد يك كانون وجود داشته باشد، كانوني پويا با حضور خود جوانان، با برنامه هايي كه خود آنها بر اساس نیازسنجی محله خود طراحي مي كنند و با حمايت هايي كه ما مي توانيم در حد وسع خود در اختيارشان بگذاريم.

گفتی است، شهرستان آذرشهر دارای ۴۳ باب کانون فرهنگی هنری با گستره جغرافیایی ۲۱ باب کانون روستایی و ۲۲ باب کانون شهری می باشد که در حال حاضر ۱۸ باب کانون نسبت به اخذ مجوز الکترونیکی فعالیت اقدام کرده اند.