برگزاری کارگاه های معرفی طرح مهد مسجدی در شهرستان آذرشهر
برگزاري کارگاه هاي معرفي طرح مهد مسجدي در شهرستان آذرشهر

برگزاری کارگاه های معرفی طرح مهد مسجدی در شهرستان آذرشهر

ستاد فهما آذربايجان شرقي و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آذرشهر با هدف معرفي طرح هاي موفق شاخص محور مسجدي و ارتقاي دانش و مهارت مديران و فعالان کانون‌هاي مساجد، اقدام به برگزاري کارگاه هاي معرفي طرح "مهد مسجدي" کرد.
شناسه خبر : 39961 تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۱۵

«فرهاد جبارپور» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» در آذربایجان شرقی، با اشاره به موفقیت طرح ایجاد مهدکودک مسجد محور توسط کانون فرهنگی هنری ولایت شهر جدید سهند شهرستان اسکو ، اظهار داشت: این مهد که به همت کانون مذکور در جوار مسجد فاطمه الزهرا(س) تاسیس و در حال فعالیت است، از نمودهای شاخص و موفق پیوند سه گانه خانواده، مسجد و مدرسه می باشند، از این رو معرفی اینگونه طرح ها و  الگوهای موفق شاخص مسجد محور به کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان یکی از مهمترین رسالت های این اداره بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر با ایجاد کارآفرینی طرح برای فعالان فرهنگی مسجد خاطرنشان کرد: این طرح با بهره گیری از فعالان فرهنگی دغدغه مند کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، به دنبال استعدادیابی و ارایه آموزش‌های لازم برای علاقمندان برای ایجاد  مهد مسجدی است.

وی با اشاره به اینکه مربیان مهدکودک نقش کلیدی در تربیت کودکان بر عهده دارند، گفت: کودکان با یادگیری مهارت های اجتماعی، بهداشت شخصی، خواندن و هنر می توانند زمینه رشد فکری و ذهن خلاق داشته باشند.

جبارپور با اشاره به اهداف دوره، گفت: نقش تربیت مربی مهد و پیش دبستانی در پرورش کودکان که دوران حساس و مهم سال های پیش از دبستان را سپری می کنند و یادگیری کودکان عمیق تر، سریع تر و آسان تر انجام می شود بسیار حایز اهمیت است، به این دلیل که توانایی های آنان در جنبه های مختلف رشد، شکوفا می شود و پایه های اصلی شخصیت آن ها شکل می گیرد.

گفتنی است؛ کارگاه های آموزشی معرفی طرح تربیتی آموزشی مهدکودک مسجد محور(مهد مسجدی) به همت ستاد فهما آذربایجان شرقی، مدیریت کانون فرهنگی هنری ولایت شهرستان اسکو و همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های اسکو و آذرشهر ویژه فعالان فرهنگی مساجد این شهرستان ها در حال برگزاری است.

کلمات کلیدی: ستاد فهما مهد کودک