کارگاه آموزشی رویداد ملی فهما در هوراند برگزار شد
کارگاه آموزشي رويداد ملي فهما در هوراند برگزار شد

کارگاه آموزشی رویداد ملی فهما در هوراند برگزار شد

کارگاه توجيهي، آموزشي و هماهنگي چهارمين رويداد ملي فهما در شهرستان هوراند برگزار شد.
شناسه خبر : 40381 تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، کارگاه توجيهي، آموزشي و هماهنگي چهارمين رويداد ملي فهما به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی و با همکاری دفتر امام جمعه، بخشداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

آقایاری، بخشدار هوراند در این نشست صمیمی که با حضور جمعی از مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری شهری و روستایی این منطقه همراه بود، اظهار داشت: هرگونه فعالیت مسجدی که رنگ و بوی فرهنگی و هنری داشته باشد، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت بیش از پیش کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان گفت: توسعه فضای قرائتخانه‌ای و کتابخانه‌ای در جوار مساجد و کانون های فرهنگی هنری امری بسیار مبارک بوده و اعتقاد داریم زمینه اعتلای فرهنگ منطقه را فراهم می کند.

آقایاری با اشاره به این‌که کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در عرصه فرهنگ عمومی و ترویج باورهای دینی و اعتقادی نقشی ارزنده ایفا کند، خاطرنشان کرد: ضرورت توسعه فعالیت های کمی و کیفی کانون های موجود در قالب نظام فهما امری بدیهی و ضروری است.

همچنین پرستور حقی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هوراند در سخنانی با بیان این‌که رویداد ملی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) به صورت سالانه و با مشارکت تمامی فعالان فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود، خاطرنشان کرد:  ظرفیت های عظیم شبکه کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان در تحقق اهداف فرهنگی نظام بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مصمم هستیم با حمایت ستاد فهمای استان و مسئولین محترم شهرستان، به مرحله‌ای برسيم كه بتوانيم ادعا كنيم در كنار هر مسجد يك كانون وجود داشته باشد، كانوني پويا با حضور خود جوانان، با برنامه هايي كه خود آنها بر اساس نیازسنجی محله خود طراحي مي كنند.

همچنین حجت الاسلام ثنایی، کارشناس مسئول ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما در سخنانی اعلام کرد: چهارمین رویداد ملی فهما در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق برگزار می شود که هرکدام از این رواق‌ها عرصه‌ تخصصی فعالیت ها را شامل می شود و هر فعالیت پس از ثبت در سامانه بچه‌های مسجد؛ امتیاز ویژه ای برای کانون به دنبال دارد.

بنابر این گزارش، بررسی عملکرد کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان در حوزه صدور مجوز فعالیت و کسب امتیازات رویداد ملی فهما، معرفی کانونهای رابط به کانونهای شهرستان، شاساندن اهداف چهارمین رویداد ملی فهما و تفاوت رویکردی آن با دوره های قبل، ارایه جدول امتیازات و نحوه ثبت فعالیت ها در سامانه و معرفی راهکارهای جلب حمایت های مادی و معنوی از دیگر مباحث طرح شده در این نشست بود.

کلمات کلیدی: فهما آموزش