اعطای مجوز تاسیس و فعالیت 4 کانون فرهنگی هنری تبریز
اعطاي مجوز تاسيس و فعاليت 4 کانون فرهنگي هنري تبريز
همزمان با هفته دولت؛

اعطای مجوز تاسیس و فعالیت 4 کانون فرهنگی هنری تبریز

مراسم اعطاي مجوز چهار کانون فرهنگي هنري جديدالتاسيس شهرستان تبريز همزمان با روز جهاني مسجد و هفته دولت برگزار شد.
شناسه خبر : 40423 تاریخ انتشار : ۷ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان‌شرقی، «محمد هادی‌نیا» امروز در مراسم اعطای مجوز تاسیس و فعالیت 4 کانون فرهنگی هنری تبریز اظهار داشت: اثرگذارترین فضای موجود برای تربیت دینی کودکان و نوجوانان؛ مساجد هستند که اگر در طراز اسلامی؛ احیا شوند؛ راهگشای بسیاری از امور خواهند بود.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با تأکید بر آبادانی معنوی مساجد خاطرنشان کرد: اگر امروز برخی مساجد در جذب مخاطب و اقناع عمومی با مشکل مواجه هستند؛ نشان از ضعف  شناخت و درک صحیح از نیاز روحی روانی و اجتماعی کودکان و نوجوانان و بانوان و شرایط روز جامعه و ظرفیت و جایگاه حقیقی مساجد دارد.

وی با تأکید بر این‌که باید کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از دغدغه های اصلیشان جذب مخاطب و اقناع خانواده ها برای همراهی فرزندان و حمایت معنوی و مادی خود به مساجد را داشته باشند ، گفت: اعتقاد داریم باید به سمت رونق مساجد و فعالیت هایی مبتنی بر نیازهای روز خانواده های ایرانی حرکت کنیم، در این صورت شاهد حضور و شکوفایی استعدادهای فرهنگی اجتماعی و تربیتی و اخلاقی مخاطبین در این اماکن امن الهی خواهیم بود.

هادی نیا با اشاره به این‌که فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در قالب سه شبستان و 12 رواق در پورتال بچه های مسجد  تعریف شده است، افزود: بهره مندی حداکثری از ظرفیت موجود در کانون های مساجد برای اعتلای فرهنگی دینی در جامعه مورد نظر است.

گفتنی است، در پایان این مراسم مجوز کانون های فرهنگی هنری شهيدان پاشائي مسجد کوچک قونقاباشي، نهالي براي فردا مسجد فاطمي، احباب الحسين(ع) مسجد قمر منير بني هاشم(ع) و شهید همت مسجد شهید مطهری دارایی تبریز به مدیران مسئول این مراکز اعطا شد.

کلمات کلیدی: فهما کانون های مساجد