درخشش نوجوانان مسجدی آذربایجان شرقی در جشنواره آواهای آسمانی
درخشش نوجوانان مسجدي آذربايجان شرقي در جشنواره آواهاي آسماني
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی:

درخشش نوجوانان مسجدی آذربایجان شرقی در جشنواره آواهای آسمانی

هادي نيا گفت: نوجوانان مسجدي آذربايجان شرقي در جشنواره آواهاي آسماني به ميزباني اراک خوش درخشيدند.
شناسه خبر : 40982 تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» اظهار داشت: جشنواره سراسری آواهای آسمانی به میزبانی استان مرکزی و شهر اراک با هدف ايجاد انس و الفت بيش از پيش  اعضای کانون های فرهنگی هنری روستا و عشایر کشور با هنرهای آوایی قرآنی برگزار می شود.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی ادامه داد: ایجاد و تقویت فضای  معنوي و قرآني در  روستا و عشایر، حق شناسی، قدردانی و ارج نهادن  فعاليتهاي فعالان هنرمند مذهبی در جمعیت روستا و عشایر کشور، شناسایی  و معرفی استعدادهای  برجسته قرآنی و دینی به جامعه و استفاده مناسب و به هنگام از نخبگان قرآنی روستا و عشایر از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره در رشته دعا خوانی و مناجات، به انتخاب مخاطبان و پیشنهاد فرازهایی از دعای 6 یا 7 یا 44 صحیفه سجادیه، بخشی از مناجات سحر،مدیحه سرایی و مرثیه خوانی ( تک خوانی از اشعار آیینی  در نعت و منقبت آل الله علیهم السلام) و بخش ویژه ربناهای قرآن ( دعاهایی از قرآن که با ربنا  شروع می شوند) برگزار می شود.

هادی نیا یا با بیان این‌که نوجوانان مسجدی آذربایجان شرقی در جشنواره آواهای آسمانی به میزبانی اراک خوش درخشیدند، گفت: هادی سلطانی ، طاها حسن زاده ترشکوه در رشته ربناهای قرآنی و محمد اصولی هروی در رشته دعاخوانی هر سه نفر در رده نوجوانان توانسته اند رتبه های برگزیده را از آن خود کنند.

گفتنی است، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره دعاخوانی و مناجات ویژه روستاییان و عشایر کشور به میزبانی استان مرکزی 7 مهر ماه سال جاری ساعت ۱۰ در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک با حضور رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، استاندار مرکزی و برگزیدگان جشنواره از سراسر کشور برگزار می شود.