کارکنان کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی با مدیر کل اوقاف استان دیدار کردند
کارکنان کانون‌هاي مساجد آذربايجان‌شرقي با مدير کل اوقاف استان ديدار کردند

کارکنان کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی با مدیر کل اوقاف استان دیدار کردند

همزمان با ۱۹ مهر؛ سالروز بيانات رهبر انقلاب پيرامون کانون هاي فرهنگي هنري مساجد؛ کارکنان ستاد فهما آذربايجان‌شرقي با مديرکل اوقاف و امور خيريه استان ديدار کردند.
شناسه خبر : 41421 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از آذربایجان شرقی، همزمان با 19 مهر؛ سالروز بیانات رهبر انقلاب پیرامون کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ کارکنان ستاد فهما آذربایجان‌شرقی با حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و عضو شورای استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی دیدار کردند.

«محمد هادی‌نیا» مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی در این دیدار طی سخنانی به ارایه گزارشی از ظرفیت‌ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون 1425 مسجد شهری و روستایی استان دارای کانون فرهنگی هنری هستند که حدود 60 درصد کانون‌ها در مساجد روستایی فعال هستند.

وی از فعالیت ۲۶۲ کتابخانه و قرائتخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ کتابخانه باز نیز در سطح مساجد استان با کتب عمومی پذیرای نمازگزاران به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان محلات مختلف هستند.

هادی نیا با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره‌ها، رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه‌های مناسبتی، کمک های مؤمنانه در دوران کرونا و توزیع گوشت قربانی در چندین مرحله با همکاری مؤسسه حضرت خدیجه(س) قم و خیرین برنامه سمت خدا تنها بخشی از اقدامات ستاد فهما بوده است، گفت: به دنبال تعریف جاذبه‌های لازم در مساجد برای حضور و فعالیت حداکثری نسل جوان هستیم.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با اشاره به راه اندازی و فعالیت سامانه بچه های مسجد در سال های اخیر خاطرنشان کرد: با مراجعه به این سایت می توان اخبار، فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور را به صورت لحظه‌ای رصد کرد.

هادی نیا بابیان اینکه هرمسجدی که کانون فرهنگی هنری درآن فعال شده سطح سن حاضرین در آن مسجد جوانتر  و سطح سواد حاضرین بیشتر شده است و در ساماندهی کانونها مدیران جوان و با سواد انتخاب میشوند خواستار پیگیری قانونمند حضور مدیران کانونها در ترکیب هیئت امنای مساجد شدند.

وی در پایان با تأکید بر تعامل بیش از پیش ستاد فهما استان با اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: همگرایی و همکاری مشترک در برنامه ها و فعالیت های مسجدی، منجر به خروجی هدفمند و اثرگذار در میان‌مدت و درازمدت خواهد بود.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامي؛ 19 مهر سال 1391 در ديدار جمعي از علما و روحانيون استان خراسان شمالي فرمودند؛ «من سفارش ميكنم كه كانونهاى فرهنگى - هنرى مساجد را فراموش نكنيد؛ ... اين كانون‌هاى فرهنگى - هنرى مساجد را مؤثر كنيد، برايش كار كنيد. بنشينيد فكر كنيد، مطالعه كنيد و سخنى كه متناسب با نياز آن جوانى است كه آنجا حضور پيدا ميكند، فراهم كنيد. مطالعه كنيد... خودتان را مجهز كنيد، مسلح به سلاح معرفت و استدلال كنيد، بعد به اين كانون‌هاى فرهنگى - هنرى برويد و پذيراى جوانها باشيد. با روى خوش هم پذيرا باشيد؛ با سماحت، با مدارا»