اثرگذاری مسجد بر نسل جوان با استفاده از مربیان و مبلغان جوان ممکن است
اثرگذاري مسجد بر نسل جوان با استفاده از مربيان و مبلغان جوان ممکن است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی؛

اثرگذاری مسجد بر نسل جوان با استفاده از مربیان و مبلغان جوان ممکن است

حجت‌الاسلام حسيني، با بيان اين‌که نسل هاي جديد انقلاب اسلامي مورد غفلت واقع شده اند، گفت: اثرگذاري مسجد بر نسل جوان با بهره‌برداري از مربيان و مبلغان جوان ممکن است.
شناسه خبر : 41422 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام «سیدشهاب‌الدین حسینی»، در دیدار مدیر و کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان که به مناسبت فرا رسیدن 19 مهر ترتیب یافت، اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی به ویژه در مساجد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر انقلاب صادر شد دارای الزاماتی برای تحقق در سطح جامعه است، خاطرنشان کرد:  رهنمودهای ارزشمند رهبری در این بیانیه به ویژه در خصوص جوانان باید بیشتر مورد توجه متولیان فرهنگی و آموزشی و دینی و مساجد باشد .

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که نسل های جدید انقلاب اسلامی مورد غفلت واقع شده اند، افزود: متأسفانه باید اذعان داشت که بیشتر مخاطبان و گروه هدف در مساجد؛ متولدین اوایل دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس هستند و ما باید در عصر حاضر ضمن ارزش نهادن به خدمات این عزیزان در دوران انقلاب وجنگ تحمیلی ازمربیان ومبلغان جوان حاضر در حوزه های مختلف دینی استفاده کنیم، به عبارت دیگر اثرگذاری مساجد برای نسل های سوم و چهارم کافی نبوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که در زمینه تربیت نیروی انسانی مومن و متعهد باید پیوند مسجد و مدرسه جدی گرفته شود، تصریح کرد: باید تلاش داشت؛ مسؤولیت و حضور نوجوانان و جوانان در برنامه های مسجدی حداکثری باشد.

عضو شورای هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان ضمن قدردانی از تعامل و همراهی سازنده ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد و کانونهای تحت پوشش با هیئت امنای مساجد خواستار تقویت کارکرد های مسجد ازجمله راه اندازی کتابخانه های الکترونیکی، برنامه ریزی برای بازی های شبکه ای و اینترنتی و همچنین ایجاد جاذبه‌های به‌روز برای حضور حداکثری نوجوانان در مساجد و کانون های فرهنگی هنری شد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خودبا بیان اینکه از نزدیک با فعالیتهای مختلف کانونهای فرهنگی هنری مساجد آشنا هستم ، فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان را بسیار قابل توجه دانست و خاطرنشان کرد: نیازمند تعامل حداکثری و نزدیک میان تمام فعالان و دست‌اندرکاران امور مساجد هستیم.