کتابخانه‌های مساجد بهترین اماکن فرهنگی برای اعتلای سطح دانایی و معرفت‌زایی برای جوانان محسوب می‌شوند
کتابخانه‌هاي مساجد بهترين اماکن فرهنگي براي اعتلاي سطح دانايي و معرفت‌زايي براي جوانان محسوب مي‌شوند
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

کتابخانه‌های مساجد بهترین اماکن فرهنگی برای اعتلای سطح دانایی و معرفت‌زایی برای جوانان محسوب می‌شوند

گلي گفت: بايد حداکثر استفاده از ظرفيت مساجد و کانون هاي فرهنگي هنري را در راستاي شناساندن هويت ايراني اسلامي به کار بگيريم؛ کتابخانه‌هاي مساجد بهترين اماکن فرهنگي براي اعتلاي سطح دانايي و معرفت‌زايي براي جوانان محسوب مي‌شوند.
شناسه خبر : 42212 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی: «حسن گلی» در دومین روز از هفته کتاب، در ویژه برنامه شنبه های کتاب کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه مسجد چهارده معصوم(ع) تبریز بر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی میان بچه‌های مسجدی تاکید کرد.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که کتابخانه‌های مساجد بهترین اماکن فرهنگی برای اعتلای سطح دانایی و معرفت جوانان مسجدی است، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مسجد فرصتی بی‌بدیل برای شناسایی و تقویت استعدادهای نسل جوان و آینده‌ساز جامعه است.

گلی، همچنین ضمن بازدید از کتابخانه و قرائتخانه کانون فرهنگی محراب اندیشه مسجد چهارده معصوم(ع) شهرک پرواز تبریز؛ در گفتگو با متولیان این کتابخانه، گفت: توجه به فعالیت های مسجدمحور در تمامی حوزه های فرهنگی به ویژه عرصه کتاب و کتابخوانی از جمله اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

وی با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر نهضت بازگشت به مساجد افزود: اعتقاد داریم بایستی حداکثر استفاده از ظرفیت مساجد و کانون های فرهنگی هنری در راستای شناساندن هویت ایرانی اسلامی و ترویج باورهای دینی نسل جوان صورت گیرد.

بنابر این گزارش، در ادامه این مراسم «محمود عادلی»، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه و رئیس انجمن اسلامی مسجد چهارده معصوم(ع) ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های فرهنگی، قرآنی، هنری و بصیرتی این مسجد اظهار داشت: کتابخانه های مساجد یکی از مهم ترین ظرفیت ای موجود برای جذب جوانان به مساجد است.

وی با اشاره به افتخارات مسجد چهارده معصوم و کانون محراب اندیشه در طول سالیان متمادی یادآور شد: اغلب جوانان عضو کانون به برکت فضای کتابخانه و قرائتخانه ای در دانشگاه های مطرح کشور در حال تحصیل یا فارغ التحصیل شده اند و تعدادی از مسجدی های این محل در پست های حساس مدیریتی کشور خدمتگزاری می کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همراه بود، با اهدای لوح سپاس از خدمات حجت الاسلام حسین صحیفه امام جماعت مسجد چهارده معصوم شهرک پرواز تبریز به سبب حمایت از فعالیت های کانون فرهنگی هنری محراب اندیشه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تجلیل بعمل آمد.

همچنین در این برنامه از تلاش های خادمان کتاب این مسجد و کانون فرهنگی هنرب محراب اندیشه تبریز با اهدای لوح و هدایای فرهنگی تقدیر شد.