مراسم گرامیداشت هفته کتاب در مسجد حضرت ابراهیم (ع) تبریز برگزار شد
مراسم گراميداشت هفته کتاب در مسجد حضرت ابراهيم (ع) تبريز برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته کتاب در مسجد حضرت ابراهیم (ع) تبریز برگزار شد

همزمان با هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران؛ مراسمي به همين مناسبت در مسجد حضرت ابراهيم(ع) تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 42270 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از آذربایجان شرقی، «محمد هادی نیا» در مراسم گرامیداشت هفته کتاب در مسجد ابراهیم تبریز که به همت کانون فرهنگی هنری این مسجد ترتیب یافته بود، اظهار داشت: کتاب عامل تعالی، دانایی و ارتقای سطح بینش برای موفقیت در زندگی شناخته می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با تأکید بر این‌که پیوند مسجد و کتابخانه همواره با نتایج بسیار مطلوبی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: اغلب بچه های مسجدی که از کتابخانه و قرائتخانه کانون بهره‌مند بوده اند، در آزمون های سراسری قبول و در رشته های خوبی در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: همین دانشجویان مسجدی پس از فارغ التحصیلی در مسجد محل خود راهنمای علمی، فرهنگی و اعتقادی دیگر کودکان و نوجوانان هستند، در حقیقت کانون های فرهنگی هنری مساجد تبدیل به فضایی برای تربیت نیروی انسانی مومن و متخصص شده اند.

هادی نیا در ادامه بر شناخت و مطالعه کتاب خوب تأکید کرد و گفت: اگر اعتقاد بر این است که کتاب؛ بعنوان دوست انسان شناخته می شود، بنابراین باید در انتخاب دوست خوب دقت کنیم، در حقیقت انسان ها با کتاب هایی که می خوانند شناخته می شوند.

همچنین در این مراسم مجید سوار، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت ابراهیم(ع) تبریز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات کانون، کتابخانه و قرائتخانه این مسجد پرداخت و اظهار داشت: تعدادی از اعضای کانون طی سالیان متمادی در المپیادهای علمی، جشنواره های فرهنگی و مسابقات ورزشی رتبه های برتر را کسب کرده اند.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از برگزیدگان و فعالان کانون در عرصه کتابخوانی تجلیل و طی مراسم قرعه کشی از شرکت کنندگان با اهدای هدایای فرهنگی قدردانی شد.