نیازمند برنامه های ابتکاری برای کتابخوانی کودکان و نوجوانان هستیم
نيازمند برنامه هاي ابتکاري براي کتابخواني کودکان و نوجوانان هستيم
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

نیازمند برنامه های ابتکاری برای کتابخوانی کودکان و نوجوانان هستیم

گلي گفت: بايد در سطح کانون هاي فرهنگي هنري مساجد با اجراي برنامه هاي خلاقانه و ابتکاري؛ کودکان و نوجوانان را با کتاب مآنوس کنيم.
شناسه خبر : 42294 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، مراسم گرامیداشت هفته کتاب به همت کانون فرهنگی هنری شهید مدنی تبریز با حضور مسؤولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و ستاد فهما استان در مسجد شکلی خیابان دارایی برگزار شد.

«حسن گلی» معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم با ارایه گزارشی از ویژه برنامه های هفته کتاب در سراسر استان اظهار داشت: 6 مسجد محوری تبریز به همت ستاد فهما استان میزبان ویژه برنامه هایی با عنوان شنبه های کتاب است که طی آن از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی تجلیل می شود.

وی با اشاره به جایگاه مهم و ارزشمند کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های ای مراکز در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: اگر بتوانیم جوانان را با فضای معنوی مساجد آشنا کنیم؛ قطعا نسل آینده‌ای مؤمن، متعهد و متخصص را شاهد خواهیم بود.

گلی خاطرنشان کرد: باید در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های خلاقانه و ابتکاری؛ کودکان و نوجوانان را با کتاب مآنوس کنیم، در چنین شرایطی نسلی فهمی، آگاه و دانا آیده‌ساز کشور خواهند بود.

همچنین در این مراسم علی قلیزاده، کارشناس مسئول فرهنگی هنری ستاد فهما آذربایجان شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از برنامه های هفته کتاب یادآور شد: هم اکنون 262 کتابخانه مخز‌دار و 450 کتابخانه باز در مساجد استان فعال است.

بنابر این گزارش، در ادامه این مراسم ضمن معرفی کتاب «2500 ساله» به نمازگزاران، از امام جماعت، مدیر مسئول، مسئول کتابخانه و 10 فعال حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل بعمل آمد.

کلمات کلیدی: فهما کتاب و کتابخواني