گرامیداشت هفته کتاب در مسجد زینبیه تبریز
گراميداشت هفته کتاب در مسجد زينبيه تبريز

گرامیداشت هفته کتاب در مسجد زینبیه تبریز

همزمان با هفته کتاب جمهوري اسلامي ايران؛ مراسمي به همين مناسبت در مسجد زينبيه منطقه مارالان تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 42302 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، مراسم گرامیداشت هفته کتاب به همت کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) مسجد زینبیه تبریز با حضور مسؤولان ستاد فهما استان برگزار شد.

«محمد هادی نیا» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در این مراسم با ارایه گزارشی از ویژه برنامه های هفته کتاب در سراسر استان اظهار داشت: کتاب بهترین رفیق و یار مهربان برای هدایت و تکامل انسان در کوران حوادث و بحران‌ها شناخته می شود.

وی با بیان این‌که «کتاب» معجزه پیامبر گرامی اسلام بوده است، افزود: قرآن کریم چراغ راه هدایت و سعادت بشری است، اگر بتوانیم مفاهیم قرآنی را به کودکان و نوجوانان با ادبیاتی روان، شیوا و جذاب بیان کنیم، قطعا شاهد آثار ارزشمندی در جامعه خواهیم بود.

هادی نیا بیان قصه های قرآنی را راهی برای آشنایی و مأنوس کردن کودکان با این کتاب الهی دانست و گفت: والدین اگر به دنبال کتابخوان شدن فرزندان خود هستند، ابتدا خود بایستی در محیط خانه کتابخوان باشند، در حقیقت کودکان بیش از توصیه های ارایه شده، از رفتار والدین الگوبرداری می کنند.

همچنین در این مراسم حسن انصاری، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) مسجد زینبیه منطقه مارلان تبریز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این کانون در طول سال پرداخت و در ادامه حجت الاسلام علیپور، امام جماعت این مسجد، گذری به برنامه های خلاقانه و ابتکاری در جذب کودکان و نوجوانان داشت.

بنابر این گزارش، در ادامه این مراسم ضمن معرفی کتاب از سوی کارشناس مسئول فرهنگی و هنری ستاد فهما استان به نمازگزاران، از امام جماعت و 10 فعال حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل بعمل آمد.