برگزاری ویژه برنامه هفته کتاب در کانون مشکات روستای قرطاول مراغه
برگزاري ويژه برنامه هفته کتاب در کانون مشکات روستاي قرطاول مراغه

برگزاری ویژه برنامه هفته کتاب در کانون مشکات روستای قرطاول مراغه

به مناسبت گراميداشت هفته کتاب و کتابخواني، ويژه برنامه اي با همت و هماهنگي کانون فرهنگي هنري مشکات با هدف تشويق و ترغيب دانش آموزان به مطالعه برگزار شد.
شناسه خبر : 42456 تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «خدیجه رزمی» اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، ویژه برنامه ای با همت و هماهنگی کانون فرهنگی هنری مشکات ،کانون خدمت رضوی مسجد امام زمان(عج)، دبستان بهار و مدرسه متوسطه حدیث روستای قرطاول و با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه با هدف  تشویق و ترغیب دانش آموزان به مطالعه کتاب های درسی و کتاب های علمی و فرهنگی و اسلامی برگزار شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد امام زمان (عج) مراغه گفت: توانایی خواندن یکی از مهمترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز می باشد و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروز ضروری است و مطالعه و خواندن نیز فعالیت باارزشی است که موجب افزایش دانش و اطلاعات فرد و همچنین پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف می‌شود.

رزمی با بیان اینکه برنامه های متنوع و جذابی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه انجام شده،اظهار کرد: روستای قرطاول دارای کانون فرهنگی هنری فعالی است که در طول سال برنامه های متنوعی در بخش های مختلف فرهنگی، هنری، تربیتی، آموزشی، مشاوره ای، ورزشی و ... را اجرا می کند که بخشی از آن مرتبط با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه همه این فعالیت ها با همت بانوان کانون انجام می شود، افزود: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نیز در راستای تشویق و ترغیب کودکان، نوجوانان و جوانان طرح پیوند مدرسه و مسجد در این کانون اجرا و همه دانش آموزان مدارس روستا از امکانات و برنامه های کانون فرهنگی هنری استفاده می کنند.

مدیرمسئول کانون،اجرای طرح شنبه های با کتاب با محوریت معرفی کتاب هایی با موضوع نماز ویژه کودکان و نوجوانان و حجاب ویژه نوجوانان و جوانان را از شاخص ترین برنامه این هفته برشمرد.

رزمی همچنین از اجرای طرح اهدای کتاب در این کانون خبرداد و بیان کرد: کتاب هایی با موضوعات دینی و مذهبی و اجتماعی به مدرسه متوسطه حدیث  اهداء شد.

وی از برگزاری نشست های بصیرتی با هدف تحقق جهاد تبیین به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاخص کانون یاد و خاطرنشان کرد: این نشست ها برای نوجوانان و جوانان متناسب با موضوعات روز جامعه برگزار می شود.

کلمات کلیدی: فهما هفته کتاب