نخستین المپیاد بچه های مسجد برگزار می‌شود
نخستين المپياد بچه هاي مسجد برگزار مي‌شود
همزمان با سراسر کشور؛

نخستین المپیاد بچه های مسجد برگزار می‌شود

نخستين المپياد بچه هاي مسجد به همت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور بصورت همزمان در تمامي استان ها برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 42958 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۱۶

«محمد هادی نیا» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» در آذربایجان شرقی اظهار دشت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور نخستین المپیاد فرهنگی بچه‌های مسجد را با هدف شناسایی هسته‌های فعال فرهنگی در کانون‌های فرهنگی هنری برگزار می کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه المپیاد در سه مرحله طراحی شده است، خاطرنشان کرد: مرحله اول این المپیاد اواخر آذر و اوایل دی ماه سال جاری از طریق سامانه بچه های مسجد به آدرس www.bachehayemasjed.ir برگزار می شود.

وی طراحی این المپیاد را بر مبنای چهار عرصه «فکر، علم، زندگی و معنویت» به عنوان عرصه‌های مهم الگوی راهبردی اسلامی- ایرانی پیشرفت که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است، دانست و تصریح کرد: مسأله شناسی، مسأله‌یابی و حل مسأله از اهداف دیگر این المپیاد است.

هادی نیا در ادامه منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه فرهنگ، مهارت برقراری ارتباط موثر، راهکارهای مدیریت فرهنگی مسجد، اخلاق اسلامی و هنر با هم زیستن، آشنایی با مسائل روز، شناخت ماهیت و عملکرد مسجد و کانون را از جمله منابع مرحله اول این المپیاد بر شمرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در این المپیاد سوالات به گونه‌ای طراحی شده است که اعضای هسته‌های فرهنگی مساجد بتوانند به صورت گروهی در یک فضای مشورتی به این سوالات پاسخ دهند.

وی همچنین مسجدمحوری، کار تشکیلاتی، جاذبه‌آفرینی هنری، استفاده از ظرفیت رسانه و خودکفایی را به عنوان شاخص‌های اصلی ارزیابی و شناسایی هسته‌های فرهنگی کانون‌های مساجد دانست و گفت: مرحله مقدماتی المپیاد بچه های مسجد از ۲۶ تا ۳۰ آذرماه برگزار می‌شود که لازم است اعضای کانون های مساجد استان هر چه سریع تر برای شرکت در این المپیاد به ناحیه کاربری خود در سامانه بچه های مسجد مراجعه و ثبت نام کنند.

هادی نیا در تشریح روند شرکت در این المپیاد، خاطرنشان کرد: مدیران مسئول و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باید یک تیم چهار نفره از فعالین و مربیان توانمند کانون (الزاما عضو سامانه) را تشکیل دهند، سپس یکی از اعضای تیم به نمایندگی از کانون، با ورود به سامانه جامع آموزشی ستاد کانون های مساجد  (Lms) ابتدا اعضای خود را در سامانه وارد کرده و به سوالات چند گزینه ای و تشریحی پاسخ می دهد.

وی اظهار کرد: برای این المپیاد چهار عرصه "فکر، علم، زندگی و معنویت" به عرصه های مهم الگوی راهبردی اسلامی- ایرانی پیشرفت (سند بالادستی برای همه اسناد برنامه ای و چشم اندازی کشور) در نظر گرفته شده است.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی اضافه کرد: دغدغه های فرهنگی: انتشارات صهبا، ارتباط موثر: انتشارات ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد، تشکیلات ( چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟): اسماعیل فخریان از جمله منابع این المپیاد هستند.

هادی نیا عنوان کرد: منابع چند رسانه ای( فیلم های موجود در سامانه آموزشی بچه های مسجد) شامل راهکارهای مدیریت فرهنگی مسجد(دکتر  عرب اسدی)، اخلاق اسلامی و هنر با هم زیستن (حجت الاسلام سعیدی آریا) نیز در سامانه بچه های مسجد قابل دسترسی و مشاهده است. ضمن این‌که شرکت کنندگان باید در زمینه مسائلی همچون وقایع روز،  شناخت ماهیت و عملکرد کانون، تربیت در بستر مسجد، احکام فعالیت در مسجد بر مبنای فتوای مقام معظم رهبری اطلاعات کافی داشته باشند.