جشن فرهنگ و هنر روستا و عشایر در آذرشهر برگزار شد
جشن فرهنگ و هنر روستا و عشاير در آذرشهر برگزار شد

جشن فرهنگ و هنر روستا و عشایر در آذرشهر برگزار شد

همزمان با ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) مراسمي ديگر از سلسله جشن‌هاي فرهنگ و هنر روستا و عشاير در مسجد جامع روستاي فيروزسالار شهرستان آذرشهر برگزار شد.
شناسه خبر : 43731 تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای «فهما» از آذربایجان‌شرقی، همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) مراسمی دیگر از سلسله جشن‌های فرهنگ و هنر روستا و عشایر در مسجد جامع روستای فیروزسالار شهرستان آذرشهر به همت کانون فرهنگی هری رحمان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر و دیگر نهادهای فرهنگی شهرستان برگزار شد.

محمد هادی نیا، مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی در این مراسم طی سخنانی با تأکید بر نقش مادران و همسران در تحکیم بنیان خانواده اظهار داشت: توجه به تقویت نهاد خانواده لازمه سعادت جامعه است، به عبارت دیگر باید اصلاح جامعه را از درون خانواده جستجو کرد.

وی با بیان این‌که کارآفرینی در روستاها و ارایه محصولات تولیدی، یکی از راهکارهای مهم در تحقق اقتصاد پویا و اسلامی است، خاطرنشان کرد: توجه به کارافرینی و توسعه اشتغال در روستاها باید مورد توجه ویژه مسؤولان امر قرار گیرد.

هادی نیا با اشاره به ضرورت اعتماد به نسل جوان و اعطای مسؤولیت جهت نقش پذیری و مدیریت در مساجد تصریح کرد: ایجاد فضای تعامل و همکاری در مسجد بعنوان محلی جهت آرامش و جذب جوانان مورد تأکید نهادهای فرهنگی و دینی است.

همچین میرعلی اصغر دهقانی، مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری رحمان مسجد جامع روستای فیروزسالار شهرستان آذرشهر در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: این کانون ضمن فعالیت در عرصه های فرهنگی و هنری در زمینه قرآنی، کارآفرینی و خودکفایی خانوارهای روستایی نیز اقدامات ارزشمندی داشته است.

وی در پایان با تقدیر و همکاری و همیاری نهادهای فرهنگی، دینی و قرآنی در برگزاری این جشن روستایی خاطرنشان کرد: همگرایی متولیان فرهنگی همواره منجر به حذف موازی کاری و در نهایت اقداماتی ماندگار و ارزشمند خواهد بود.

بنابر این گزارش، در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت های فرهنگی هنری کانون، صنایع دستی، تولیدات خانگی، محصولات کشاورزی و همچنین تولیدات زنان این روستا در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

شعرخوانی و مدیحه ثرایی توسط هنرمندان بخش گوگان در وصف حضرت زهرا(س) و تجلیل از هنرمندان و مشارکت کنندگان بخش گوگان شهرستان آذرشهر از دیگر برنامه های جشن‌ فرهنگ و هنر روستا و عشایر در مسجد جامع روستای فیروزسالار بود.

کلمات کلیدی: فهما فرهنگی و هنری