نقش کانون های مساجد در جذب جوانان و نوجوانان بی‌بدیل است
نقش کانون هاي مساجد در جذب جوانان و نوجوانان بي‌بديل است
امام جمعه گوگان:

نقش کانون های مساجد در جذب جوانان و نوجوانان بی‌بدیل است

حجت الاسلام مرداني پور با اشاره به نقش کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در جذب جوانان و نوجوانان به اين اماکن امن الهي گفت: امروز نيازمند توجه و برجسته‌سازي جاذبه هاي مساجد براي جريان‌سازي فرهنگي در محلات و مناطق مختلف کشور هستيم.
شناسه خبر : 43732 تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای «فهما» از آذربایجان شرقی، همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) مراسمی دیگر از سلسله جشن‌های فرهنگ و هنر روستا و عشایر در مسجد جامع روستای فیروزسالار شهرستان آذرشهر به همت کانون فرهنگی هری رحمان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر و دیگر نهادهای فرهنگی شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام مردانی پور، امام جمعه گوگان در این مراسم با اشاره به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر، بسیج، هنرمندان و کارآفرینان روستای فیروزسالار در برگزاری این جشن مردمی اظهار داشت: برای آبادانی مساجد باید رویکرد مردمی این‌گونه برنامه‌ها حفظ شود.

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان و نوجوانان به این اماکن امن الهی خاطرنشان کرد: امروز نیازمند توجه و برجسته‌سازی جاذبه های مساجد برای جریان‌سازی فرهنگی در محلات و مناطق مختلف کشور هستیم.

مردانی پور در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: شخصیت بی بدیل حضرت زهرا در اعتلای نقش زن در جامعه و تربیت فرزندانی همچون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بر کسی پوشیده نیست، بنابراین بهترین الگوی زنان جامعه؛ خت نبی مکرم اسلام است.

همچنین شمسعلی محمودیان، فرماندار آذرشهر در سخنانی با تشکر از همت اهالی بخش گوگان و روستاهای فیروزسالار، آخی جان و... در برگزاری جشن‌ فرهنگ و هنر روستا و عشایر در مسجد جامع روستای فیروزسالار شهرستان آذرشهر اظهار داشت: چنین برنامه هایی مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.

بنابر این گزارش، در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیت های فرهنگی هنری کانون، صنایع دستی، تولیدات خانگی، محصولات کشاورزی و همچنین تولیدات زنان این روستا در معرض دید عموم قرار گرفته بود.

شعرخوانی و مدیحه ثرایی توسط هنرمندان بخش گوگان در وصف حضرت زهرا(س) و تجلیل از هنرمندان و مشارکت کنندگان بخش گوگان شهرستان آذرشهر از دیگر برنامه های جشن‌ فرهنگ و هنر روستا و عشایر در مسجد جامع روستای فیروزسالار بود.

کلمات کلیدی: فرهنگی و هنری فهما