مساجد باید محور فرهنگ‌سازی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی باشند
مساجد بايد محور فرهنگ‌سازي در حوزه فعاليت‌هاي اجتماعي باشند

مساجد باید محور فرهنگ‌سازی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی باشند

بلاغي، در آيين تکريم و معارفه مدير پيشين و سرپرست جديد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان آذربايجان شرقي، گفت: مساجد بايد محور فرهنگ‌سازي در حوزه فعاليت‌هاي اجتماعي باشند.
شناسه خبر : 44371 تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان آذربایجان شرقی؛ «سیدمحمدحسین بلاغی» در آیین در آیین تکریم و معارفه مدیر سابق و سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی گفت: مساجد همواره پایگاه اصلی فرهنگ در دین و تاریخ ما بوده‌اند و اگر امروز از مردمی‌سازی فرهنگ و الگوهای موفق کارهای مردمی در دهه‌ی 60 صحبت می‌کنیم با اندکی واکاوی و تامل به این نتیجه می رسیم که کارهایی که مسجدمحور بوده و از بطن مساجد شروع شده اند اثربخش‌تر بوده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد کانون های فرهنگی و هنری مساجد افزود: کانون های مساجد می توانند در راستای تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر نقش آفرین باشند.

بلاغی تصریح کرد: معظم له در این راستا به مسئله خشیت الهی در کار مسجدی اشاره داشته‌اند و مدنظر ایشان خشیت به معنای مراقبه است.

وی بهترین محمل برای کار مراقبتی را کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: در چند سال اخیر اتفاق خوبی در حوزه فعالیت‌های مسجدی انجام گرفته و رویکرد مسجدمحوری در فعالیتهای فرهنگی تقویت شده است و امیدواریم این روند ادامه یافته و قوت پیدا کند.

بلاغی، در ادامه جذب جوانان و نوجوانان به کانونهای فرهنگی را از دیگر مسائل مهم کانونها برشمرد و تصریح کرد: کانونهای مساجد با پویایی و فعالییت در عرصه‌های فرهنگی و هنری می‌توانند فرصت خوبی را برای جذب این قشر به مساجد فراهم نمایند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: همسویی و همکاری با دیگر نهادهای فرهنگی و دینی نیز باید مورد توجه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان باشد، گاه می توان از ظرفیت دیگر مراکز فرهنگی در ارتقای سطح کیفی فعالیت های مسجدی استفاده کرد که نتیجه ارزشمندی در دراز مدت خواهد داشت.

وی اظهار امیدواری کرد که در دور جدید مدیریت کانونهای فرهنگی هنری مساجد شبکه گسترده کانونها سازمان‌دهی شده و اتفاقات مبارکی در این حوزه رقم بخورد.

بنابر این گزارش، در این آیین از تلاش های محمد هادی نیا، در طول بیست سال مدیریت کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان تقدیر و «مرتضی شفیعی» به عنوان سرپرست ستاد فهما در آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

گفتنی است: مرتضی شفیعی متولد 1365 دارای مدرک کارشناسی‌ ارشد حقوق بین الملل بوده و هم اکنون دانشجوی دکترای حقوق عمومی در دانشگاه تبریز است. وی پیش از این طی سال های 1396 تا 1401 به عنوان عضو هیات مدیره و مدیرعامل خانه مطبوعات استان فعالیت داشته است.

فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای در چند کشور همسایه، مشاور رئیس شورای اسلامی استان، جوان نمونه آذربایجان شرقی در سال 1400، دبیر انجمن مدیران مسئول مطبوعات استان، دبیر اجرایی و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره های چهارم و پنجم مطبوعات استان و دبیر اجرایی نهمین و دهمین نمایشگاه مطبوعات از جمله سوابق کاری شفیعی است.

وی برگزیده چندین جشنواره هنری و رسانه ای بوده و دبیری جشنواره های مختلف فرهنگی را بر عهده داشته است، افزون بر این همکاری در تولید نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای و مشارکت در برگزاری نمایشگاه های کتاب از دیگر سوابق مدیر جدید ستاد فهما آذربایجان شرقی به شمار می رود.