تحقق عدالت فرهنگی بدون توجه به جایگاه مساجد ممکن نیست
تحقق عدالت فرهنگي بدون توجه به جايگاه مساجد ممکن نيست
مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی:

تحقق عدالت فرهنگی بدون توجه به جایگاه مساجد ممکن نیست

شفيعي گفت: اگر سياست دولت تحقق عدالت فرهنگي است، ‌کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بهترين اماکن در راستاي عملياتي شدن اين رويکرد ارزشمند است.
شناسه خبر : 44390 تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» در مراسم تکریم و معارفه مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی که در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نقش و جایگاه کانونهای فرهنگی هنری مساجد در جذب جوانان به مساجد و همچنین شناسایی و پرورش استعدادهای آنان نقشی بی‌بدیل است.

مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی افزود: اگر به دنبال تحقق سیاست بازگشت به مساجد هستیم که در سال‌های اخیر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تاکیدات بسیاری به آن شده است می‌بایست توجه ویژه‌ای به کانونهای فرهنگی و هنری و تقویت آن‌ها داشته باشیم.

شفیعی تصریح کرد: اگر سیاست دولت تحقق عدالت فرهنگی است، ‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهترین اماکن در راستای عملیاتی شدن این رویکرد ارزشمند است.

وی در ادامه به برخی برنامه‌های پیش روی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دور جدید مدیریت اشاره کرد و گفت: بهره‌مندی حداکثری از استعدادها و ظرفیت‌های موجود در مساجد استان، توجه جدی به کانون‌های فعال در مناطق روستایی،‌ محروم و دورافتاده، تکریم و تجلیل از فعالان افتخاری فرهنگ و هنر مساجد استان رویکردهای مهم در دور جدید فعالیت ستاد استان خواهد بود.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی ادامه داد: تعامل جدی و حداکثری با نهادهای فرهنگی،‌ دینی و هنری، جلب مشارکت دیگر نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی در اجرای برنامه‌های شاخص، برنامه‌ریزی جدی در راستای جذب نوجوانان دهه هشتادی و نودی به مساجد، اهتمام جدی در برگزاری جلسات شورای استانی ستاد فهما و راه‌اندازی شورای مشورتی با حضور جمعی از مدیران مسئول فعال،  بخش از دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

گفتنی است، طی آئینی با حضور معاون فرهنگی ستاد فهمای کشور از خدمات محمد هادی نیا تقدیر و مرتضی شفیعی به عنوان سرپرست کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان معرفی شد.

کلمات کلیدی: فهما کانون های مساجد