تجلیل ستاد فهمای آذربایجان شرقی از سه استاد هنرهای تجسمی
تجليل ستاد فهماي آذربايجان شرقي از سه استاد هنرهاي تجسمي

تجلیل ستاد فهمای آذربایجان شرقی از سه استاد هنرهای تجسمی

ستاد فهما آذربايجان شرقي در مراسم پاياني پانزدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي استاني فجر آذربايجان شرقي از سه استاد پيشکسوت اين عرصه قدرداني کرد.
شناسه خبر : 44599 تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، در مراسم پایانی این جشنواره که در تالار خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد؛ ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی از سه استاد پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی استان ایوب شهبازی، مرتضی شریفی و جعفر حسن پور کهنموئی تقدیر کرد.


سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: مایه مباهات و خرسندی است که بعد از ۴۴ سال از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی، هنر همچنان در جامعه ما نقش آفرینی می کند و هنرمندان با هنر خود در مسیر تعالی جامعه تلاش می کنند و قدم برمی دارند.


اسداللهی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی هم با اشاره به پیشینه فرهنگی و غنای هنری استان تأکید کرد: آذربایجان شرقی در رشته های مختلف هنر اعم از نگارگری، خوشنویسی، نقاشی و سایر رشته ها صاحب سبک و مکتب است و حضور آثار هر یک از مشاهیر هنری استان در هر نمایشگاهی موجب شهرت جهانی آن نمایشگاه خواهد شد.


در پانزدهمین نمایشگاه جشنواره و نمایشگاه استانی ۳۶ اثر از ۱۲ هنرمند استان شامل آثاری از مینا نیکرزم در رشته نقاشی، ابراهیم نظری در نقاشی خط، اسماعیل بیدار دل در طراحی، سعید قاسمی در عکاسی، رحیم عظیمی در مینیاتور، شهرام روحی در خوشنویسی، داود دلدار در کارتون و کاریکاتور، میلاد رفیعی در گل و مرغ و تذهیب، حمیده عابدی در تصویرسازی، امیر محمد کریمیان در طراحی گرافیک، رامین ایرانی در حجم و پارلا صبور در رشته مجسمه به نمایش درآمده است.


در این نمایشگاه همچنین ۲۲ اثر از استاد مرتضی شریفی، استاد جعفر حسن پور کهنمویی و استاد ایوب شهبازی سه هنرمند پیشکسوت حوزه تجسمی استان در رشته های نقاشی و خوشنویسی ارائه شده است.

کلمات کلیدی: فهما هنرهاي تجسمي