تجلیل از مربی پیشکسوت گروه‌های سرود مساجد آذربایجا‌ن‌شرقی
تجليل از مربي پيشکسوت گروه‌هاي سرود مساجد آذربايجا‌ن‌شرقي

تجلیل از مربی پیشکسوت گروه‌های سرود مساجد آذربایجا‌ن‌شرقی

ستاد فهماي آذربايجان‌شرقي همزمان با اختتاميه دومين جشنواره موسيقي فجر استاني، از استاد يعقوب کريمي، پيشکسوت عرصه موسيقي و توليد سرودهاي انقلابي و حماسي تجليل مي کند.
شناسه خبر : 44894 تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، همزمان با اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر استانی، آیین بزرگداشت چهار تن از پیشکسوتان عرصه موسیقی آذربایجان‌شرقی در تبریز برگزار می‌‌شود.

 در این آیین از استاد رحیم نظری، استاد صداقت گنجه‌ای، استاد حسن جداری و استاد یعقوب کریمی که از پیشکسوتان عرصه موسیقی آذربایجان‌شرقی هستند؛ تجلیل خواهد شد. در این میان ستاد فهما آذربایجان شرقی نیز قرار است از استاد یعقوب کریمی، پیشکسوت عرصه موسیقی و تولید سرودهای انقلابی و حماسی تجلیل بعمل آورد.

یعقوب کریمی، از سال 1359 وارد عرصه فعالیت در گروه های سرود شد و از سال ۶۵ بصورت حرفه ای آموزش پیانو و سنتور را آغاز کرد؛ او همچنین تا سال 1368 دوره سلفژ و صداسازی را صدا و سیمای کردستان گذراند و در جشنواره های مختلف استانی و کشوری توانست رتبه های برتر را کسب کد.

کریمی یک سال در واحد سرود و آهنگ های انقلابی امور تربیتی استان آذربایجان شرقی زیر نظر زنده یاد سید مرتضی مهربد آموزش دید، بعد از استخدام در آموزش و پرورش بعنوان مربی و معاون پرورشی فعالیت در عرصه های جدید را تجربه کرد.

گذراندن دوره تخصصی مربیگری سرود و موسیقی در خانه سرود انقلاب اسلامی، نماینده خانه سرود انقلاب اسلامی در استان، همکاری با نهادهای انقلابی، فرهنگی، دینی و آموزشی و همچنین تشکیل, راه اندازی و تقویت گروه های سرود مدارس، مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی تنها گوشه‌ای از فعالیت های این پیشکسوت موسیقی استان است.

آیین یاد شده روز جمعه پنجم اسفندماه جاری از ساعت 16 در مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن تبریز واقع در اول سربالایی ولیعصر برگزار خواهد شد.

 

کلمات کلیدی: فهما