میانگین سنی نمازگزاران در مساجد دارای کانون پایین‌تر است
ميانگين سني نمازگزاران در مساجد داراي کانون پايين‌تر است
مدیر ستاد فهما آذربایجان‌شرقی:

میانگین سنی نمازگزاران در مساجد دارای کانون پایین‌تر است

شفيعي گفت: بر اساس بررسي‌هاي بعمل آمده؛ ميانگين سني نمازگزاران در مساجدي که داراي کانون فرهنگي هنري و کتابخانه بوده اند؛ کمتر از ديگر مساجد بوده است.
شناسه خبر : 45089 تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۳۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، مرتضی شفیعی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در نشست مشترک با معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: هم اکنون بیش از 1400 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی و اجتماعی موجود در کانون های مساجد استان خاطرنشان کرد: بیش از 600 کتابخانه مخزن‌دار و باز در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان میزبان دانش‌آموزان و دانشجویان مسجدی است که آثاری ماندگار در ارتقای سطح علمی ایشان داشته است.

شفیعی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده؛ تعداد دانش آموزان قبول شده در آزمون سراسری کنکور در مساجدی که دارای کانون فرهنگی هنری و کتابخانه بوده اند؛ بیش از دیگر مساجد بوده است؛ ضمن این‌که میانگین سنی نمازگزاران در این مساجد پایین‌تر بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خواستار تعامل حداکثری میان ستاد فهما آذربایجان شرقی و اداره کل آموزش و پرورش استان در زمینه‌های مختلف آموزشی، قرآنی، اوقات فراغت و هنری شد و گفت: یکی از بهترین مصادیق همکاری دو مجموعه در برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان تجلی یافته است.

همچنین حسین زاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در سخنانی با بیا این‌که طرح مسجد، مدرسه و کانون را به صورت جدی در سال آینده پیگیری خواهیم کرد، اظهار داشت: کانون های مساجد هم‌راستا با اهداف نظام آموزش و پرورش کشور حرکت می کنند و در زمینه های تربیتی نقش تعیین کننده ای دارند.

وی با تأکید بر تربیت نیروی جوان مؤمن، انقلابی و متخصص در مساجد برای آینده نظام اسلامی ایران گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در زمینه کشف و تربیت استعدادهای دانش آموزان نقش مهمی ایفا کنند تا در نهایت بتوانیم شاهد نسلی به‌روز، توانمند و مؤمن به مسائل قرآنی و اخلاقی باشیم.

گفتنی است، در این نشست که با حضور رئیس اداره امور قرآنی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی همراه بود؛ مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای در راستای تعامل حداکثری میان دو مجموعه در آینده نزدیک به امضا برسد.