فعالیت بیش از 1400 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی
فعاليت بيش از 1400 کانون فرهنگي هنري در مساجد آذربايجان شرقي

فعالیت بیش از 1400 کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی

مدير ستاد فهما آذربايجان شرقي از فعاليت بيش از 1400 کانون فرهنگي هنري و بيش از 650 کتابخانه و قرائتخانه در مساجد استان خبر داد.
شناسه خبر : 45298 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» در آذربایجان شرقی، مرتضی شفیعی، مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی امروز در جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی که به ریاست نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد، به ارایه گزارشی از آخرین برنامه ها، فعالیت ها و اهداف این نهاد مسجدی پرداخت و اظهار داشت: هویت‌بخشی، ساماندهی و شبکه‌سازی، جریان‌آفرینی فرهنگی و توانمدسازی فعالان مسجدی از مهم‌ترین اهداف برنامه های سال آینده است.

وی با بیان این‌که بیش از 1400 کانون فرهنگی هنری و بیش از 650 کتابخانه و قرائتخانه در مساجد شهری و روستایی استان فعال است، خاطرنشان کرد: سال آینده به دنبال توسعه فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان خواهیم بود که تفاهم‌نامه 2020 ناظر بر این سیاست ستادی است.

شفیعی با اشاره به این‌که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تعامل حداکثری با دیگر نهادهای متولی در امور مساجد خواهند داشت، گفت: در این راستا درصدد بهره مندی از ظرفیت بالای موجود در شبکه کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی تصریح کرد: شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، امروز با عبور از 26 هزار باب کانون در کشور و 1400 باب در استان آذربایجان شرقی یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، این نهاد از سال ١٣٧٢رسماً آغاز به فعالیت نموده و تاکنون مأمن صدها هزار نوجوان و جوان علاقه‌مند و مستعد بوده است.

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با رویکرد تأسیس کانون‌ در تمام مساجد کشور، برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده و به افزایش تأسیس تعداد کانو‌ن‌ها در هر سال اهتمام ویژه‌ای دارد. هر مسجدی در صورت آمادگی تمایل و ارایه درخواست کتبی و ارایه مدارک لازم به ستاد استانی می‌تواند به این شبکه اجتماعی مذهبی وارد و عضو شود.

کلمات کلیدی: فهما مرتضي شفيعي