کانون های فرهنگی هنری فرصتی برای همگرایی در فعالیت های مسجدی
کانون هاي فرهنگي هنري فرصتي براي همگرايي در فعاليت هاي مسجدي

کانون های فرهنگی هنری فرصتی برای همگرایی در فعالیت های مسجدی

بلاغي گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد مأمني براي نوجوانان و جوانان براي فعاليت هاي تربيتي در ذيل منشور توسعه فرهنگي نظام هستند.
شناسه خبر : 45300 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای «فهما» در استان آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که به ریاست نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه احیای جایگاه فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد، انقلابی، کارآمد در حوزه فرهنگ و هنر نقش مهمی بر عهده بردارند.

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه احیای کارکرد اجتماعی مساجد، فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در شهرها و روستاهای کشور، در راستای هدایت و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد مورد توجه و اهمیت هستند.

بلاغی کانون های فرهنگی هنری را فرصتی برای همگرایی در فعالیت های مسجدی بر شمرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد مأمنی برای نوجوانان و جوانان برای فعالیت های تربیتی در ذیل منشور توسعه فرهنگی نظام هستند.

دبیر شورای هماهنگی فهما آذربایجان شرقی با بیان این‌که بیش از 1400 کانون در سطح استان وجود دارد، گفت: جا دارد کارهای تشکلی، نظام‌مند و هدفمند در مساجد صورت گیرد. یقین داریم با فعال سازی شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد می توان از ظرفیت بالای این مراکز در راستای اهداف عالی نظام در استفاده کرد.

وی حضور استاندار آذربایجان شرقی در محل ستاد فهما را نشان از اهتمام جدی مسؤولان عالی استان در راستای توجه به کارکرد حقیقی مساجد در عرصه های فرهنگی و هنری دانست و تصریح کرد: کار امروز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هم به صورت ستادی و هم شبکه ای قابل توجه جدی است.

بلاغی ادامه داد: آماده سازی یک شبکه دارای توانمندی در حوزه فعالیت های فرهنگی هنری و در اختیار گذاشتن این شبکه برای سایر کنش‌گران فرهنگی نظام مورد انتظار است و امید داریم مدیران ارشد استان از این ظرفیت عظیم در راستای اهداف عالی نظام در عرصه های فرهنگی بهره مند شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تحقق سیاست مردمی‌سازی فعالیت های فرهنگی و نهضت بازگشت به مساجد قطعا نیازمند توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد است، در این راستا سال آینده بخشی از امکانات و بودجه فرهنگی خود را در اختیار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار خواهیم داد.