شورای هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی تشکیل جلسه داد
شوراي هماهنگي کانون هاي مساجد آذربايجان‌شرقي تشکيل جلسه داد

شورای هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی تشکیل جلسه داد

شوراي هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان به رياست نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تشکيل شد.
شناسه خبر : 45302 تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۸:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین روح الله رهبری، مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد فهما کشور امروز در جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که به ریاست نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: امسال 18 اسفند؛ سی‌امین سالگرد تأسیس کانون های فرهنگی هنری را گرامی خواهیم داشت.

وی خلاء جدی فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور را فلسفه تشکیل این نهاد دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه عدم همراهی و باور برخی دولتمردان سابق با فعالیت فرهنگی هنری در مساجد منجر به بروز برخی آسیب های اجتماعی شد؛ اما بسیار خرسندیم که دولت فعلی با شعار بازگشت به مساجد و توجه به فعالیت های مردمی در فعالیت های فرهنگی و هنری روی کار آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین رهبری ادامه داد: اگر امروز با آسیب های فرهنگی و اجتماعی مواجه هستیم، بر این باور هستیم که اگر فعالیت ها و برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد حمایت دیگر نهادهای فرهنگی قرار گیرد؛ بسیاری از چالش‌های موجود  برطرف خواهد شد.

وی انسجام و همگرایی مثال‌زدنی در عرصه فرهنگی استان را فرصتی ارزشمند برای تعالی فعالیت های مسجدی دانست و گفت: فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج؛ فصل الخطاب فعالیت هاست؛ اما باید اذعان داشت که تعامل و همکاری تمامی نهادها لازمه تحقق سیاست های تربیتی و ترویجی در مساجد است.

مشاور ارشد و دستیار ویژه رئیس ستاد فهما کشور با بیان این‌که اهتمام و توجه جدی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی نسبت به کانون های فرهنگی هنری مساجد بی‌نظیر است، گفت: این فرصت مغتنم می تواند زمینه‌ساز برای از اقدامات تحول‌آفرین در سطح مساجد و در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری باشد.

گفتنی است، همزمان با جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی؛ احکام صادر شده از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای کشوری، با حضور نماینده ولی فقیه در استان اعطا شد.