کانون‌های مساجد مهمترین مرکز ثقل وحدت کشور هستند
کانون‌هاي مساجد مهمترين مرکز ثقل وحدت کشور هستند
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:

کانون‌های مساجد مهمترین مرکز ثقل وحدت کشور هستند

فرشکاران گفت: مساجد و کانون‌هاي فرهنگي هنري مهم ترين مرکز ثقل وحدت در کشور هستند و بايد از اين ظرفيت عظيم فرهنگي هنري بيش از پيش بهره مند شد.
شناسه خبر : 45477 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۴۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، محمد فرشکاران، در مراسم گرامیداشت سی امین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد،  با اشاره به به جنگ نرم دشمنان نظام و هدف قرار دادن جوانان کشور، اظهار داشت: ابزار دشمن در جنگ نرم متفاوت است ولی با آشنا کردن جوانان نسبت به فهم و درک و برداشت درست از قرآن خواهیم توانست توطیه های دشمن را خنثی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در مساجد شهری و روستایی استان افزود: مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مهم ترین مرکز ثقل وحدت در کشور هستند و باید از این ظرفیت عظیم فرهنگی هنری بیش از پیش بهره مند شد.

فرشکاران با اشاره به اینکه برای ارتقاء و اعتلای فرهنگ باید به حرکتهای واقعی دست بزنیم، اظهار کرد: اگر همدلی و همنوایی در کشور باشد، کارها آسان است که نمود آن از مساجد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، مساجد را مهمترین مراکز ثقل وحدت جامعه در جهت اقدامات توسعه ای موثر دانست و خاطرنشان کرد: مساجد خاستگاه عدالت خواهی و حرکت های موثر خودجوش مردمی بوده و اگر بخواهیم توان مساجد را بسنجیم کافی است انقلاب ۱۳۵۷ را به یاد آوریم.  پرورش یافتگان مساجد با روحیه خاص معنوی و انقلابی همواره نشان داده اند هر تلاش و اقدامی از مسجد نشات می گیرد برکت و خروجی بسیار مثمر ثمر و مفیدی خواهد داشت.

فرشکاران اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری که از دل مساجد برمی خیزند، رشد، اعتلا و ارتقای فرهنگی جامعه را تسریع کرده و با تربیت جوانانی مومن و متعهد آینده فرهنگی کشور را از تهاجمات بیگانگان و آسیب های مختلف در امان نگه می دارند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ابراز داشت: ایمن ساختن روح و روان جامعه بویژه قشر جوان و آگاه‌سازی آنها به اهداف متعالی پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور کار راحتی نیست که در این عرصه ها مساجد همواره پیشتاز بوده اند.

وی ادامه داد: اهالی مسجد و جوانان انقلابی همواره ثابت کرده اند، می توانند با کمترین امکانات بیشترین توانمندی‌ها را ایجاد کرده و در جنگ های ترکیبی دشمنان پیروز میدان باشند. وظیفه ما حمایت همه جانبه از فعالیت های مساجد بوده و لازم است در جهت ارتقاء و اعتلای فرهنگ استان و کشور اقدامات اساسی صورت گیرد.

فرشکاران افزود: توسعه فرهنگ جامعه امروز به همدلی و همنوایی وابسته است که نمود این همنوایی فعالیت های مساجد است و بچه های مسجد آشنایی کاملی با چنین موضوعاتی دارند. فهم دقیق، برداشت صحیح و اجرای دستورات قرآن ما را در برابر همه توطئه های دشمنان بیمه خواهد کرد.

کلمات کلیدی: فهما بزرگداشت 18 اسفند