کانون‌های مساجد ظرفیتی برای جریان‌سازی فرهنگی در کشور هستند
کانون‌هاي مساجد ظرفيتي براي جريان‌سازي فرهنگي در کشور هستند
مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی:

کانون‌های مساجد ظرفیتی برای جریان‌سازی فرهنگی در کشور هستند

شفيعي گفت: اگر دولت سياست مردمي‌سازي فرهنگ و بازگشت به مساجد را طرح مي کند؛ تحقق اين امر بدون توجه به نقش و جايگاه کانون هاي فرهنگي هنري ممکن نخواهد بود.
شناسه خبر : 45480 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از آذربایجان شرقی، مرتضی شفیعی، مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت سی امین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، اظهار داشت: یک هزار و ۴۱۵ کانون فرهنگی هنری و بیش از ۶۵۰ کتابخانه و قرائتخانه در مساجد شهری و روستایی استان فعال است.

وی افزود: بیش از ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری استان آذربایجان شرقی؛ در مساجد روستایی فعال هستند، افزون بر این ۲۵۰ کتابخانه مخزن دار در جوار کاون ها فعالیت می کنند و بیش از ۴۰۰ کتابخانه باز در صحن مساجد ارایه خدمات می دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ( فهما) آذربایجان شرقی مهم‌ترین اهداف برنامه های ستاد در استان را هویت‌بخشی، ساماندهی و شبکه‌سازی، جریان‌آفرینی فرهنگی و توانمندسازی فعالان مسجدی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: سال آینده از برنامه های بدیع و خلاقانه کانون های فرهنگی هنری حمایت خواهد شد.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر به دنبال جریان سازی فرهنگی در حوزه های مختلف هستیم؛ بهره مندی از ظرفیت عظیم کانون های فرهنگی هنری مساجد که وسیع ترین شبکه جوان و مردم محور را داراست؛ امری اجتناب ناپذیر می باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت سیاست مردمی‌سازی فرهنگ و بازگشت به مساجد را طرح می کند؛ تحقق این امر بدون توجه به نقش و جایگاه کانون های فرهنگی هنری ممکن نخواهد بود.

گفتنی است، به مناسبت سی امین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد بیش از ۴۰ نفر از فعالان افتخاری مساجد شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.

کلمات کلیدی: بزرگداشت 18 اسفند فهما