آماده تعامل حداکثری با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان هستیم
آماده تعامل حداکثري با ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان هستيم
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی:

آماده تعامل حداکثری با ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان هستیم

رضايي گفت: آماده توليد برنامه هاي تلويزيوني و راديويي مشترک با محوريت معرفي مساجد و کانون هاي فرهنگي هنري فعال استان هستيم که در اين راستا از هنرمندان مسجدي بهره‌مند خواهيم شد.
شناسه خبر : 46263 تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۰۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، اکبر رضایی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان امروز در دیدار مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با بیان این‌که مساجد محور فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی، هنری و انقلابی هستند، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران؛ احیای جایگاه و نقش حقیقی مساجد در جامعه بوده است.

وی با بیان این‌که مساجد هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در پشتیبانی از جبهه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بی‌بدیل ایفا کردند، گفت: اگر شاهد فعالیت هنرمندانی متعهد، ارزشی و اثرگذار در عرصه های مختلف هنری در کشور هستیم، نشان از همان نقش ماندگار فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد در دهه های 60 و 70 دارد.

رضایی ادامه داد: اگر امروز به دنبال جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد هستیم، ناگزیر باید در زمینه مخاطب‌شناسی و تعریف فعالیت هایی مطابق با نیازهای روز جامعه به ویژه نسل جوان؛ ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشیم، در این زمینه کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهمی بر عهده دارند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که آماده تعامل حداکثری با ستاد فهما استان هستیم، گفت: آماده تولید برنامه های تلویزیونی و رادیویی مشترک با محوریت معرفی مساجد و کانون های فرهنگی هنری فعال استان هستیم که در این راستا از هنرمندان مسجدی بهره‌مند خواهیم شد.

وی فعالیت هنرمندان مسجدی کانون ها در رشته های مختلف هنری از جمله تئاتر، رسانه، سرود، نویسندگی، هنرهای تجسمی و ... قابل توجه دانست و افزود: آماده تشکیل کارگروهی مشترک برای تعریف برنامه هایی عملیاتی در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.

همچنین «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در سخنانی با ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های ستاد فهما استان اظهار داشت: هم اکنون 1415 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعال است که از این تعداد بیش از 650 کانون دارای کتابخانه مخزن‌دار و قرائتخانه و یا کتابخانه باز هستند.

وی با بیان این‌که امسال در مساجد مناطق محروم، کم‌برخودار و محلات آسیب‌پذیر استان؛ کانون های فرهنگی هنری راه‌اندازی و توسعه خواهند یافت، خاطرنشان کرد: امسال رویکرد برنامه های ستاد فهما استان در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی معطوف به مناطق محروم، مرزی و روستایی است.

شفیعی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری بچه های مسجدی در سراسر استان یادآور شد: تجربه نشان داده در مساجدی که کانون فرهنگی هنری، کتابخانه و قرائتخانه فعالیت دارد، میانگین سنی نمازگزاران نیز پایین است، ضمن این‌که تعداد قبول شدگان آزمون های سراسری در این مساجد نیز بالاست.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با تقدیر از رویکرد مخاطب‌محور صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در دور جدید فعالیت ها گفت: در دور جدید مدیریت صدا و سیمای استان؛ بهره مندی از ظرفیت های موجود در کانون های مساجد به ویژه هنرمندان مسجدی در تولید برنامه های تلویزیونی و رادیویی مورد انتظار است.