محفل انس با قرآن در مسجد صفای بنی هاشم برگزار شد
محفل انس با قرآن در مسجد صفاي بني هاشم برگزار شد

محفل انس با قرآن در مسجد صفای بنی هاشم برگزار شد

محفل انس با قرآن همزمان با سالروز شهادت امام علي(ع) به همت کانون فرهنگي هنري شهداي سرخاب مسجد صفاي بني هاشم تبريز برگزار شد.
شناسه خبر : 46294 تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۷

به گزارش روابط عمومی ستاد «فهما» آذربایجان شرقی، همزمان با ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری و استانی به همت کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز و با حمایت ستاد فهمای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

این محفل قرآنی با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز و در ادامه آیاتی چند از سوره مبارکه عنکبوت و روم توسط جعفر اسدی پور از قاریان، مدرسان پیشکسوتان قرآنی این کانون پیگیری شد، همچنی ابوالفضل اسدی، محمد سامی از قاریان  نوجوان استانی و طاها محرم زاده قاری و حافظ کل قرآن به قرائت آیاتی دیگر از کلام الله مجید پرداختند.

حجت الاسلام هادی نقیان از خطبای تبریز نیز در این محفل نورانی طی سخنانی تبعیت از سبک زندگی علوی را لازمه کسب معارف فردی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: تاسی به سیره امیرالمؤمنین علی(ع) موجب خودباوری، دوری از خودتحقیری و پیشرفت کشورهای اسلامی خواهد شد.

وی افزود: غفلت از این مسأله و  تبعیت از سبک زندگی غربی، انحطاط اخلاقی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت و در نهایت موجب غلبه کفر و الحاد در جوامع مسلمین می شود.

 بنابراین گزارش، این مراسم با حضور بیش از 600 نفر از علاقه‌مندان قرآنی، اعضای کانون و نمازگزاران مسجد همراه بود که با مرثیه خوانی به مناسبت شهادت امام علی(ع)، قرائت دعای جوشن کبیر و سفره احسان سحری در دو بخش خواهران و برادران پیگیری شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم معنوی، از فعالان و برگزیدگان قرآنی کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تجلیل بعمل آمد.

کلمات کلیدی: فهما محفل انس با قرآن