استقبال کم‌نظیر نونهالان شهر زرنق از محفل انس با قرآن ستاد فهما
استقبال کم‌نظير نونهالان شهر زرنق از محفل انس با قرآن ستاد فهما

استقبال کم‌نظیر نونهالان شهر زرنق از محفل انس با قرآن ستاد فهما

همزمان با شب قدر محفل انس با قرآن به همت ستاد فهما آذربايجان شرقي و کانون فرهنگي هنري امام خميني شهر زرنق برگزار شد.
شناسه خبر : 46299 تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۵۴

به گزارش روابط عمومی ستاد «فهما» آذربایجان شرقی، محفل انس با قرآن به همت ستاد فهما استان آذربایجان شرقی و با مدیریت اجرایی کانون فرهنگی هنری امام خمینی(ره) مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر زرنق از توابع شهرستان هریس همزمان با شب قدر و با حضور مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، امام جمعه زرنق، فرمانده سپاه، بخشدار و مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان هریس برگزار شد.

«مرتضی شفیعی» مدیر ستاد فهما استان در این مراسم که با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری همراه بود؛ طی سخنانی با اشاره به رسالت مهم کانون‌های فرهنگی هنری در ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت اظهار داشت: اگر مفاهیم قرآنی در قالب های جذاب هنری برای آینده‌سازان جامعه بیان شود، اثرگذار و ماندگار خواهد بود.

وی با بیان این‌که فعالیت های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد در جذب جوانان و نوجوانان به این اماکن امن الهی نقشی کم‌نظیر دارند، خاطرنشان کرد:

شفیعی با اشاره به اولویت برنامه های ستاد فهما در سال جاری یادآور شد: امسال رویکرد برنامه های ستاد فهما استان در اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی معطوف به مناطق محروم، مرزی و روستایی بوده وامید است با همیاری و مساعدت کانونهای فرهنگی هنری به این مهم دست یابیم.

 حجت الاسلام فرهاد شیخ علیزاده، امام جمعه شهر زرنق نیز در سخنانی با تقدیر از همت و حمایت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در برگزاری این محفل قرآنی اظهار داشت: برپایی چنین محافلی موجب نشر، گسترش و تعمیق هرچه بیشتر فرهنگ انسان‌ساز قرآن میان آحاد جامعه و نهادینه شدن مبانی ارزشی به ویژه میان جوانان و نوجوانان می شود.

بنابر این گزارش، در این محفل نورانی آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد یحیی راثی از قاریان کشوری و حمید طالبی و مهدی ایمانی از قاریان استانی قرائت شد و در پایان از فعالان قرانی کانون فرهنگی هنری امام خمینی(ره) مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر زرنق از توابع شهرستان هریس تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است، دیدار مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان با امام جمعه شهر زرنق،  بازدید از کانون فرهنگی هنری امام خمینی(ره) با حضور مسئولین شهرستان و همچنین برپایی سفره احسان علوی از دیگر برنامه های جنبی این محفل قرآنی بوده است.