حمایت از برنامه های فرهنگی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان
حمايت از برنامه هاي فرهنگي در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان
مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی خبر داد؛

حمایت از برنامه های فرهنگی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان

شفيعي گفت: حمايت از برنامه هاي فرهنگي و هنري و برگزاري رويدادهاي قرآني در استان معطوف به مناطق محروم، مرزي و روستايي خواهد بود.
شناسه خبر : 46421 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد «فهما» آذربایجان شرقی، همزمان با ماه مبارک رمضان؛ محفل بزرگ قرآنی به همت کانون های فرهنگی هنری شهرستان چاراویماق و با حمایت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با حضور مدیر ستاد فهما استان، جانشین فرمانده سپاه ناحیه چاراویماق، فرماندار، بخشدار مرکزی، رییس اداره تبلیغات اسلامی و رییس اداره آموزش و پرورش این شهرستان، اصناف و کسبه بازار بزرگ قره آغاج و اعضای کانونهای فرهنگی هنری این برگزار شد.

«مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی(فهما) در این محفل طی سخنانی با تقدیر از فعالیت گسترده هنرمندان و فعالان فرهنگی و قرآنی این منطقه در طول سال اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری عاملی برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به فعالیت های مسجدی است.

وی با اشاره به این‌که تعامل میان همه متولیان مسجدی در اولویت کاری ستاد فهما استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده همراهی، هماهنگی و وحدت نظر میان ائمه جماعات، هیأت امنا و پایگاه مقاومت بسیج هر مسجد، عامل اصلی در موفقیت فعالیت کانون فرهنگی هنری همان مسجد بوده است.

شفیعی با تأکید بر این‌که در سال جاری شاهد توسعه کانون های فرهنگی هنری در مساجد مناطق محروم، آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار استان خواهیم بود، تصریح کرد: حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری و برگزاری رویدادهای قرآنی در استان معطوف به مناطق محروم، مرزی و روستایی خواهد بود.

همچنین حجت الاسلام کریم صفری، امام جمعه چاراویماق طی سخنانی با اشاره به شؤن نزول قرآن در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: برگزاری محافل قرآنی منجر به ترویج و گسترش هر چه بیشتر فرهنگ قرآنی میان آحاد جامعه به ویژه جوانان ونوجوانان خواهد بود.

بنابراین گزارش، این محفل نورانی با قرائت سوره های شمس، فتح و نصر و همچنین آیاتی از سوره انعام توسط قاری برگزیده کشوری غلامرضا قوچی و ولی نوروزی از قاریان ممتاز شهرستان چاراویماق همراه بوده و با اجرای همخوانی گروه تواشیح آل یاسین و اجرای گروه سرود دبیرستان فرهیختگان علوی همراه بود.

گفتنی است، همزمان با این محفل قرآنی مسابقه تصویرگری قصص قرآنی با حضور نونهالان و کودکان حاضر در مراسم برگزار و در پایان از 18 فعال قرآنی شهرستان چاراویماق تجلیل بعمل آمد.

کلمات کلیدی: مرتضي شفيعي فهما