جامعه سالم در گرو تمسک به قرآن و اهل بیت محقق خواهد شد
جامعه سالم در گرو تمسک به قرآن و اهل بيت محقق خواهد شد
مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی:

جامعه سالم در گرو تمسک به قرآن و اهل بیت محقق خواهد شد

شفيعي گفت: اگر مفاهيم قرآني و آموزه هاي اهل بيت عصمت و طهارت به عنوان فرهنگ عمومي جامعه رايج شود؛ بسياري از معضلات اجتماعي و فرهنگي برطرف خواهد شد.
شناسه خبر : 46423 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد «فهما» آذربایجان شرقی، محفل بزرگ قرآنی به همت کانون فرهنگی هنری الهادی مسجد موسی ابن جعفر(ع) روستای کهنمو از توابع شهرستان اسکو با حضور مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی اسکو و جمع کثیری از نوجوانان وجوانان عضو کانون، نمازگزاران و اهالی این روستا برگزار شد.

«مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان(فهما) در این مراسم با اشاره به ضرورت کار فرهنگی در سطوح مختلف اجتماعی اظهار داشت: اگر مفاهیم قرآنی و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت به عنوان فرهنگ عمومی جامعه رایج شود؛ بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی برطرف خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که جامعه سالم در گرو تمسک به قرآن و اهل بیت محقق خواهد شد، خاطرنشان کرد: تربیت قرآنی فرزندان و تعریف سبک زندگی مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی لازمه سعادتمندی جامعه است، در حقیقت فرهنگ جامعه و معضلات اجتماعی زمانی برطرف خواهد شد که اصلاح از خود و خانواده را آغاز کنیم.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال پرشور اهالی روستای کهنمو از محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: رونق هر چه بیشتر این محافل با همت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه محقق شده است و امیدواریم همین استقبال را در جشنواره استانی و قرآنی مدهامتان شاهد باشیم.

بنابر این گزارش، این محفل قرآنی که با استقبال وصف‌ناپذیر کودکان، نوجوانان و ریش‌سفیدان روستا همراه بود، با قرائت مجلسی استاد  ابوالفضل وکیلی از قاریان برگزیده کشوری آغاز و با قرائت نونهالان، کودکان، و نوجوانان قاری و حافظ قرآن کریم در کانون الهادی ادامه یافت.

گفتنی است، اجرای گروه سرود نوجوانان و تقدیر از 10 نفر از فعال برگزیده قرآنی کانون از دیگر برنامه های جنبی این محفل نورانی بود؛ همچنین شرکت کنندگان این مراسم در سفره احسان افطاری  1200 نفری متنعم شدند.

 همزمان با ماه مبارک رمضان؛ بیش از 100 محفل انس با قرآن به همت ستاد فهما آذربایجان شرقی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان برگزار شده است.