دختران ۹ ساله روستای قرطاول مهمان کانون مشکات شدند
دختران ۹ ساله روستاي قرطاول مهمان کانون مشکات شدند

دختران ۹ ساله روستای قرطاول مهمان کانون مشکات شدند

جشن روزه اولي ها به همت کانون فرهنگي هنري مشکات مسجد امام زمان(عج) روستاي قرطاول مراغه برگزار شد.
شناسه خبر : 46473 تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد «فهما» آذربایجان شرقی، کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد امام زمان(ع) روستای قرطاول درا دامه برنامه های ماه رمضان خود، جشن روزه اولی ها را با دعوت از دختران 9 ساله روستا و با حضور مسئول آستان قدس رضوی و مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه برگزار کرد.

حسین اکبریان، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مراغه در این مراسم طی سخنانی خطاب به دانش آموزان مکلف  اظهار داشت: با ورود به سن تکلیف وظیفه شما در عرصه بندگی به درگاه خداوند متعال و عمل به دستورات الهی بیشتر شده است.

خدیجه رزمی، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد امام زمان(عج) روستای قرطاول مراغه نیز در حاشیه این مراسم آشنایی و انس هرچه بیشتر نوجوانان با احکام عبادی و تشویق آنان به رعایت و اجرای این تکالیف را از مهمترین اهداف برگزاری این جشن عنوان کرد.

وی افزود: از دوران همه گیری ویروس کرونا به علت رعایت مسائل بهداشتی، جشن روزه اولی ها و جشن تکلیف در این کانون برگزار نمی شد که امسال توانسته ایم با یاری خدا و حمایت ستاد فهما استان برنامه های خوبی برای نوجوانان دهه نودی و جذب آنان به مسجد داشته باشیم.

بنابر این گزارش، اجرای گروه سرود کانون، اهدا ی هدیه به روزه اولی ها، قرائت جمعی عهدنامه بندگی و اقامه نماز جماعت از مهمترین برنامه های این جشن بود که در پایان بیش از 70 نفر از روزه اولی ها به همراه مادران خود و نمازگزاران مسجد در سفره افطار علوی حضور یافتند.

کلمات کلیدی: کانون مشکات فهما