ظرفیت هنر تئاتر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بسیار بالاست
ظرفيت هنر تئاتر در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد بسيار بالاست
عضو هیأت انتخاب جشنواه ملی تئاتر رضوی:

ظرفیت هنر تئاتر در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بسیار بالاست

عضو هيأت انتخاب جشنواه ملي تئاتر رضوي گفت: ظرفيت هاي قابل توجهي در زمينه هنر تئاتر بچه هاي مسجد وجود دارد که بايستي شناسايي و تقويت شوند.
شناسه خبر : 46894 تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۰۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، «سیدحسین فدایی حسین»، امروز در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه گروه های مختلف نمایشی در طول دهه های 60 و 70 در بطن مساجد شکل گرفته اند، اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از هنرمندان برجسته تئاتر و سینمای کشور از همین مساجد آموزش و رشد کرده اند.

 

عضو هیأت موسس دفتر مرکزی نمایش بچه های مسجد در سال 74 با بیان این‌که پس از سال‌ها از ظرفیت هنر در مساجد غفلت شده است، خاطرنشان کرد: ظرفیت های قابل توجهی در زمینه هنر تئاتر بچه های مسجد وجود دارد که بایستی شناسایی و تقویت شوند.

 

این نمایشنامه نویس و پژوهشگر حوزه تئاتر ادامه داد: اقدامات ارزشمندی در طول سال های اخیر از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد و دیگر نهادهای فرهنگی و انقلابی در راستای احیای هنر تئاتر مسجدی صورت گرفته است، اما کافی نیست.

 

وی تصریح کرد: در سایه غفلت از این ظرفیت عظیم هنری در مساجد؛ استعدادهای ارزشمند هنر به ویژه در زمینه تئاتر مهجور مانده اند که برگزاری منظم جشنواره تئاتر بچه های مسجد به همراه کارگاه های مستمر آموزشی در صحن مسجد می تواند کاستی های گذشته را جبران کند.

 

فدایی حسین با تأکید بر اینکه آماده تعامل حداکثری با ستاد فهما آذربایجان شرقی در زمینه توسعه هنر نمایش و تئاتر مسجدی هستیم، گفت: جشنواره ملی تئاتر رضوی که به میزبانی تبریز برگزار می شود؛ خود زمینه‌ای برای حضور و آشنایی هنرمندان مسجدی استان آذربایجان شرقی با تئائر و سال‌های نمایش شهر تبریز است.

 

بنا بر این گزارش، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه برگزاری دوره های آموزشی در رشته های مختلف هنری در مساجد استان در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: امسال به دنبال تشکیل ده‌ها گروه تئاتر و سرود در سطح مساجد شهری و روستایی استان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه آغاز اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان فرصتی برای ارایه خدمات آموزشی رایگان در رشته های مختلف هنری در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد است، گفت: ایجاد شرایط برابر برای بهره‌مندی از فرصت های آموزشی در عرصه های هنری در دستور کار قرار دارد.