مشارکت شورای اسلامی و شهرداری سردرود در توسعه کانون‌های مساجد
مشارکت شوراي اسلامي و شهرداري سردرود در توسعه کانون‌هاي مساجد

مشارکت شورای اسلامی و شهرداری سردرود در توسعه کانون‌های مساجد

شوراي اسلامي و شهردار سردرود در ديدار با مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي نسبت به مشارکت در توسعه کانون‌هاي مساجد اين شهر تأکيد کردند.
شناسه خبر : 46895 تاریخ انتشار : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۷:۰۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در دیدار شهردار و اعضای  شورای شهر سردرود، گفت: توسعه و گسترش فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان  نیازمند تعامل حداکثری، حمایت و همراهی همه ارگانها و نهادهای استانی به ویژه متولی حوزه فرهنگ و هنر است.

 

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان، یادآور شد: این مراکز در ارائه خدمات به جوانان و نوجوانان و مراجعان مسجدی فعالیت های ارزشمند و گاه بدیعی دارند که متأسفانه این ظرفیت عظیم مورد غفلت واقع شده است.

شفیعی با اشاره به این‌که بروز و ظهور این ظرفیت در سطح جامعه نیازمند  تعامل، هم افزایی و همگرایی نهادهای مردمی، دولتی و غیردولتی است، گفت: رویکرد اصلی اهداف و برنامه های ستاد فهمای استان در توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار و آسیب پذیر استان متمرکز شده است.

 

مدیر ستاد فهما استان آذربایجان شرقی با اشاره به طرح 2020 مربوط به مناطق حاشیه‌نشین، آسیب‌پذیر و محروم گشور؛ خواستار حمایت شهردای و شورای شهر سردرود در اجرای این طرح ملی شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در مصوبات  شورای شهر حمایت از توسعه و تأسیس کانون های فرهنگی هنری این منطقه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت بیش از 280 کتابخانه مخزن‌دار و دارای قرائتخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: آمار بالای پذیرفته شدگان کنکور و افزایش تعداد نمازگزاران جوان مسجدی بخشی از ثمرات فعالیت کتابخانه های مسجدی بوده است که تلاش داریم تعداد کانون های دارای کتابخانه در محروم راافزایش دهیم.

 

همچنین «محمدعلی مولاخواه» شهردار سردرود در سخنانی با اشاره به مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی مناطق و محلات محروم وکم برخوردار این شهر، گفت: نقش مدیران مسجدی در حل و فصل این مشکلات و مدیریت بهتر مسائل  منطقه مورد توجه مدیریت شهری منطقه است.

 

وی حمایت شهرداری از تأسیس، تجهیز و راه‌اندازی کانون فرهنگی هنری در این محلات را اعلام و اظهار داشت: اجرای برنامه ها و فعالیت های فکری به‌روز، سازنده و مخاطب‌پسند نیازمند تعامل و همکاری نهاد های مختلف است.

 

گفتنی است، درحاشیه این نشست؛ مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی از مسجد امام رضا (ع) (واقع در کوی مهران) بازدید کرد و مقرر شد کانون فرهنگی هنری این مسجد طی هفته آینده راه اندازی و فعالیت خود را آغاز کند.

کلمات کلیدی: فهما کانون های مساجد