فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری تحسین امام جمعه تبریز را برانگیخت
فعاليت کانون‌هاي فرهنگي هنري تحسين امام جمعه تبريز را برانگيخت
در آئین تجلیل از برگزیدگان رویدادهای قرآنی کانون های مساجد آذربایجان شرقی صورت گرفت؛

فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری تحسین امام جمعه تبریز را برانگیخت

حجت‌الاسلام والمسلمين آل‌هاشم، مساجد را بهترين بستر براي فعاليت هاي فرهنگي و هنري دانست و گفت: فعاليت‌ اين مراکز طي ماه‌هاي گذشته، چشم‌گير و تحسين‌برانگيز بوده است.
شناسه خبر : 46928 تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم»، امروز در آئین تجلیل از برگزیدگان محافل و رویدادهای قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی و افتتاحیه مرحله استانی شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان و آغاز رسمی پایگاه های قرآنی، گفت: مساجد باید پایگاه‌های تقویت و ارتقای باورها و اعتقادات دینی آحاد جامعه باشند.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه مسجد از دیرباز پایگاه امور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی بوده است، خاطرنشان کرد: در دوران کنونی نیز مساجد بهترین بستر برای انجام فعالیت‌ها و برنامه های فرهنگی و دینی بوده و  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به تبعیت از فرمایش مقام معظم رهبری یکی از نهادهای مردمی فعال و موثر در این حوزه هستند. 

 

وی افزود: مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش فعال وموثری داشته‌اند، در این راستا نقش و تکلیف کانون‌های فرهنگی هنری سنگین‌تر است و متولیان این مراکز باید بتوانند به دور از موازی‌کاری و با هم‌افزایی و تعامل با دیگر ارگان‌ها و نهادها عملکرد مؤثری داشته باشند.

 

آل هاشم افزود: کانون های مساجد باید بتوانند نیروهای انقلابی همچون شهید سردار سلیمانی در دل همین مساجد تربیت کنند، هنر یک مسجدی جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و تربیت صحیح منتظران واقعی ظهور است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه طرح و تدوین بسته های فعالیت قرآنی می‌تواند یکی از عوامل جذب به مساجد و انس هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های قرآنی به ویژه میان جوانان و نوجوانان باشد، گفت: پایگاه‌های قرآنی مساجد باید بتوانند با احیای فعالیت های قرآنی زیرساخت های لازم برای ایجاد جذابیت و افزایش رغبت برای خواندن قرآن و حفظ آیات الهی را فراهم کنند.

 

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که فعالیت‌ ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان طی ماه‌های گذشته چشم‌گیر و تحسین‌برانگیز بوده است، افزود: انجام فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد و استفاده از ابزارها و عناصر جذاب هنری مانند شعر، داستان، سرود، نمایش، نقاشی و دیگر رشته های هنری باعث رغبت هرچه بیشتر  برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد می شود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید بتوانند علاوه بر فعالیت‌های قرآنی؛ در تمامی رشته های  هنری و حتی علمی حرفی برای گفتن داشته باشند تا بتوانند نیاز روز کودکان، نوجوانان و جوانان در بطن مساجد را برطرف کنند.

 

گفتنی است، درپایان این مراسم ضمن رونمایی از پوستر شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان؛ از برگزیدگان محافل و رویدادهای قرآنی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی تجلیل بعمل آمد.

کلمات کلیدی: فهما کانون های مساجد