احیای کارکرد حقیقی مساجد نیازمند همت عمومی است
احياي کارکرد حقيقي مساجد نيازمند همت عمومي است

احیای کارکرد حقیقی مساجد نیازمند همت عمومی است

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گغت: احياي کارکرد حقيقي مساجد نيازمند اتحاد و يکپارچگي همه متوليان امر است.
شناسه خبر : 46929 تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، «سیدمحمدحسین بلاغی» امروز در آئین تجلیل از برگزیدگان محافل و رویدادهای قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی و افتتاحیه مرحله استانی شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان و آغاز رسمی فعالیت پایگاه های قرآنی که در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد؛ اظهار داشت: احیای کارکرد حقیقی مساجد نیازمند اتحاد و یکپارچگی همه متولیان امر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در زمینه احیای جایگاه، نقش و کارکرد اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، هنری و تبلیغی مساجد و همچنین تربیت نیروهای مؤمن، متعهد و  انقلابی کارآمد نقش مهمی بر عهده دارند.

بلاغی با شاره به راه اندازی بیش از 100 پایگاه قرآنی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری به عنوان یکی از مراکز فعال و مؤثر در نهضت بازگشت به مسجد، دارای ظرفیت های مهم و ارزنده ای هستند که بایستی مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به این‌که هر کار فرهنگی که در مساجد شکل گیرد، ماندگار خواهد بود، گفت: امید است با استفاده از ظرفیت بی‌بدیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بتوانیم به شکل یک شبکه توانمند در نیل به اهداف عالی و بلندمدت انقلاب اسلامی موفق باشیم.

بلاغی با اشاره به اهمیت برون‌سپاری فعالیت به نهادهای مردمی و دوری از تصدی‌گری دولت در برنامه های فرهنگی و هنری ادامه داد: امیدواریم دیگر نهادهای فرهنگی نیز به دور از تصدی‌گری بتوانند در زمینه مردمی‌سازی فعالیت ها و نهضت بازگشت به مساجد اقدامی جدی و عملی داشته باشند.

گفتنی است، در پایان این مراسم ضمن رونمایی از پوستر شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان؛ از برگزیدگان محافل و رویدادهای قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، مسابقات سخنوری و قصه گویی و همچنین تصویرگری قصه های قرآنی تجلیل بعمل آمد.

کلمات کلیدی: مدهامتان فهما