دهه کرامت فرصتی برای اشاعه فرهنگ رضوی است
دهه کرامت فرصتي براي اشاعه فرهنگ رضوي است
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

دهه کرامت فرصتی برای اشاعه فرهنگ رضوی است

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان شرقي دهه کرامت را فرصتي مغتنم براي اشاعه فرهنگ اصيل ديني و رضوي دانست.
شناسه خبر : 47057 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، نخستین جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی ستاد بزرگداشت دهه کرامت امروز با حضور رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان؛ دبیر اجرایی و مسؤولان کمیته های مختلف و اعضای ستاد در سالن جلسات 40 نفره استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.

«تراب محمدی» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان این‌که فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت تنها راه نجات بشریت از تفکرات التقاطی و ارتجاعی است، گفت: دهه کرامت فرصتی مغتنم برای اشاعه فرهنگ اصیل دینی و اسلامی به ویژه فرهنگ رضوی میان کودکان، نوجوانان و جوانان است.

وی با تأکید بر این‌که دستگاه‌های متولی و مسؤول در ستاد بزرگداشت دهه کرامت باید برنامه های خود را با رویکرد بصیرت افزایی، تببین و تشریح ظرفیت‌های نهفته در فرهنگ ولایی طرح‌ریزی کنند، خاطرنشان کرد: رویکرد برنامه ها بایستی مردمی و با هدف ترویج فرهنگ رضوی باشد.

محمدی با اشاره به هجمه های مختلف دشمنان علیه نظام زن و خانواده اذعان داشت: در برهه کنونی دشمنان اسلام و انقلاب نظام خانواده را هدف قرار داده اند و تلاش دارند جامعه بانوان را با مفاهیم عالی دینی و شیعی نامأنوس کنند؛ از این رو امسال برگزاری مراسم روز دختر در سالروز ولادت حضرت معصومه(س) که مقارت با نخستین روز دهه کرامت است؛ اهمیت مضاعفی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی و بزرگداشت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار داشت: آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با ابعاد شخصیت فردی و اجتماعی و شیوه زمامداری امام راحل و دستاوردهای انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف مد نظر در برگزاری برنامه های 14 و 15 خرداد است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: نهادهای ذیربط باید بتوانند در تبیین و تشریح اوضاع و شرایطی که نظام اسلامی ایران با آن مواجه است، به شیوه ای نو و مطابق با ذائقه جوان امروزی اقدام مؤثری داشته باشند.

وی گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای 15 خرداد را وظیفه‌ همگانی دانست و افزود: امسال پس از انجام هماهنگی های لازم قرار است؛ سه هزار نفر در قالب کاروان‌های زیارتی به حرم امام راحل اعزام شوند که مسؤولیت اعزام زائران بر عهده بسیج است.

کلمات کلیدی: دهه کرامت تبریز فهما