تقدیر سرپرست آموزش و پرورش استان از دانش آموزان فعال کانون های مساجد
تقدير سرپرست آموزش و پرورش استان از دانش آموزان فعال کانون هاي مساجد

تقدیر سرپرست آموزش و پرورش استان از دانش آموزان فعال کانون های مساجد

حجت‌الاسلام پوررادي گفت: اقدامات ارزشمند ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان در ايجاد همکاري و تعامل مشترک ميان مساجد و مدارس قابل تقدير است.
شناسه خبر : 47059 تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام «علی پوررادی» امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه سخنوری و قصه‌گویی کودکان که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهگی هنری مساجد آذربایجان شرقی همراه یود، اظهارداشت: کودکان امروز مسئولان فردای نظام هستند، از این رو تربیت دینی و اخلاقی این عزیزان در بطن مساجد ضرورتی مهم است.

سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که گفتار و کردار صحیح  ما در مواجهه با کودکان یکی از مهمترین عوامل در تربیت  صحیح نسل جدید است، خاطرنشان کرد: آشنایی با دنیای کودک و احترام به شخصیت او دو مؤلفه اساسی درا رتباط با آینده‌سازان کشور است.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در ایجاد همکاری و تعامل مشترک میان مساجد و مدارس خاطرنشان کرد: همگرایی شایسته کانون های مساجد و مدارس می تواند اثربخشی فعالیت‌ها و برنامه های تربیتی دانش آموزان را افزایش دهد و در زمینه کشف و تربیت استعدادهای جدید نقش مهمی داشته باشد.

حجت‌الاسلام پوررادی خروجی کانون‌های فرهنگی هنر ی مساجد در زمینه های آموزشی و تربیتی را باعث افتخار دانست و از تلاش ستاد فهمای استان و کانون فرهنگی هنری هاتف تبریز در برگزاری مسابقه سخنوری و قصه‌گویی ویژه دانش آموزان در ماه مبارک رمضان؛ تقدیر کرد.

سرپرست آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: تاثیری که دانش آموزان می توانند بر هم سن و سالان خود به عنوان الگو داشته باشند؛ بسیار زیاد است و ما باید از این فرصت جهت انجام اقدامات تربیتی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: کانون های فعال و پویا با برنامه های پر نشاط آموزشی و تربیتی یاری گر دستگاه تعلیم تربیت جهت نیل به اهداف تعیین شده است و‌ بر آن هستیم تا با شناسایی و‌معرفی کانون های فعال نسبت غنی سازی اوقات فراغت فراگیران اقدام کنیم.

حجت الاسلام پوررادی افزود: مساجد می توانند به عنوان مهد تعلیم و تربیت، همکار و‌ همیار کانون های فرهنگی هنری باشند تا بتوان در کنار بهره مندی از فضای دینی و محیطی معنوی نسبت به آموزش مهارت های مختلف اقدام نمود.

پوررادی گفت: ایجاد فرصت های مختلف آموزشی برای کودکان و نوجوانان در تمام عرصه های آموزشی و فرهنگی وظیفه متولیان  تعلیم تربیت است و باید با شناسایی موقعیت های آموزشی تمهیدات لازم را برای شکوفایی دانش آموزان اندیشید.

بنابراین گزارش در پایان این مراسم در رشته قصه‌گویی فردی و گروهی بخش دختران به ترتیب از یسنا بلندگرای و سونای و سنای زمانی و در رشته قصه‌گویی گروهی پسران، از ابوالفضل عبد اللهی، عرفان و علی اصغر علمی به عنوان نفرات اول تجلیل شد. همچنین در رشته سخنوری در بخش پسران طاها علوی و در بخش دختران از زهرا مطلبی به عنوان نفرات اول تقدیر شد.

گفتنی، این مسابقات به همت کانون فرهنگی هنری هاتف تبریز و با حمایت ستاد فهمای استان به دو صورت حضوری و مجازی همراه با برگزاری کارگاه آموزش مقدماتی سخنوری و قصه گویی برای دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی در ماه مبارک رمضان برگزار شد.