راهیابی گروه تئاتر کانون ایثار تبریز به مرحله نهایی جشنواره ملی رضوی
راهيابي گروه تئاتر کانون ايثار تبريز به مرحله نهايي جشنواره ملي رضوي

راهیابی گروه تئاتر کانون ایثار تبریز به مرحله نهایی جشنواره ملی رضوی

گروه تئاتر کانون فرهنگي هنري ايثار مسجد المهدي(عج) تبريز به همت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري استان آذربايجان شرقي، به بخش نهايي جشنواره ملي تئاتر رضوي راه يافت.
شناسه خبر : 47142 تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۱:۲۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، «سعید رضانژاد» تهیه کننده و کارگردان نمایش «هفت دریا شبنمی» اظهار داشت: متن این نمایش تاریخی و مذهبی و به قلم مرحوم سعید تشکری از نویسندگان حوزه دفاع مقدس نگارش شده است که به موضوع ساخت مسجد گوهرشاد و مسائل پیرامون آن می پردازد.

 

وی عبور از عشق زمینی و اتصال به عشق  الهی را شالوده اصلی این نمایشنامه دانست و افزود: ثمرات تعلیم و تربیت دینی و برکات انس با سیره رضوی در این اثر به نمایش درآمده است و با هنرمندی بازیگران و هنرمندان مسجدی سیر تحول روحی انسان در جهت کمالات انسانی به مخاطب انتقال داده می شود.

 

 رضانژاد با بیان این‌که جشنواره ملی تئاتر رضوی فرصتی برای نشان دادن ظرفیت بالای هنر نمایش در مساجد نیز است، افزود: داستان این نمایشنامه روایتی در مشهد مقدس است که ساخته شدن مسجد گوهرشاد به دست بانویی خیر را روایت می کند.

 

وی یادآور شد: پس از اعلام فراخوان جشنواره تئاتر رضوی در سال گذشته؛ به دلیل علاقه قلبی که نسبت به امام هشتم  و همچنین تمایل به موضوعات عرفانی و تاریخی داشتم؛ برای شرکت در جشنواره نمایشنامه مرحوم تشکری را انتخاب کردم که داستان علاوه بر جنبه های تاریخی و مذهبی؛ بعدی عاشقانه نیز دارد و قرار است خرداد ماه سالجاری در مرحله نهایی جشنواره تئاتر رضوی به روی رود.

 

رضانژاد با تقدیر از حمایت و همراهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در تولید این اثر نمایشی برای حضور در جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: حمایت ستاد کانون های مساجد استان؛ مایه دلگرمی و امید بچه های مسجدی فعال در حوزه هنر برای تولید آثاری فاخر در سطح ملی است.

 

گفتنی است، سعید رضا نژاد از اعضای کانون فرهنگی هنری ایثار مسجد المهدی(عج) تبریز است که سال هاست به عنوان کارگردان، تهیه کننده و مستند ساز در حوزه دین و دفاع مقدس فعالیت می کند.