سوم خرداد؛ یادآور وحدت، غرور و غیرت ملت ایران است
سوم خرداد؛ يادآور وحدت، غرور و غيرت ملت ايران است

سوم خرداد؛ یادآور وحدت، غرور و غیرت ملت ایران است

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان‌شرقي؛ سوم خرداد را يادآور دوران حماسه، وحدت، غرور و غيرت ملت ايران دانست.
شناسه خبر : 47658 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مرتضی شفیعی» برنامه های این ستاد به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر را تشریح و اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سوم خرداد؛ سالروز آزادسازی خرمشهر یک وظیفه همگانی بوده و فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شئون مختلف اجتماعی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی(فهما) افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب؛ بزرگداشت یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست و در برهه کنونی که دشمنان با تمام قوا به ویژه در عرصه رسانه ای سعی در تحریف حقایق جنگ تحمیلی هشت ساله و به فراموشی سپردن وقایع افتخارآمیز ملت ایران دارند، زنده نگه داشتن مجاهدت و رشادت دلیر مردان و زنان ایرانی در حفظ کیان ملی و تمامیت ارضی کشور اهمیتی دوچندان دارد.

شفیعی با تاکید بر لزوم کار فرهنگی با رویکرد مردمی و بهره مندی از ظرفیت مساجد در گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر، جانبازان ایثارگران بزرگوار دوران هشت سال دفاع مقدس، اظهارداشت: نسل  امروز  با الگوگیری از مکتب  شهدا،  می تواند در انتخاب مسیر زندگی سعادتمند موفق باشد؛ چراکه مکتب ایثار و شهادت؛ مکتبی انسان ساز و سعادت‌گراست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی(فهما) خاطرنشان کرد: قرار است به منظور بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر ده‌ها یادواره شهدا به همت کانون های فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان و با یادگاران جنگ تحمیلی و فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار می شود.

وی عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، تجلیل از رزمندگان عملیات آزادسازی خرمشهر، اجرای سرود اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در برنامه های مردمی، برگزاری مراسم ختم قرآن و هدیه به روح مقدس شهدای دفاع مقدس و برگزاری صدها مسابقه فرهنگی هنری ویژه کودکان و نوجوانان را از جمله دیگر برنامه ستاد فهما آذرباجان شرقی در سوم خرداد برشمرد.

شفیعی در پایان برگزاری یادواره شهدا در مساجد محوری استان را تجدید عهد و پیمانی دوباره با آرمان های شهدای انقلاب اسلامی، امام راحل و توجه دوباره به رهنمودهای رهبر انقلاب دانست و گفت: سوم خرداد یادآور دوران حماسه، وحدت، غرور و غیرت ملت ایران است، غفلت و فراموشی تاریخ معاصر کشور؛ قطعا منجر به تاریخ‌سازی دشمنان انقلاب خواهد بود.