تقدیر ستاد کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی از استاد مهدی لزیری
تقدير ستاد کانون هاي مساجد آذربايجان‌شرقي از استاد مهدي لزيري
همزمان با اختتامیه جشنواره ملی تئاتر رضوی؛

تقدیر ستاد کانون های مساجد آذربایجان‌شرقی از استاد مهدی لزیری

ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد آذربايجان شرقي از ده‌ها سال خدمات ارزشمند استاد مهدي لزيري در عرصه فرهنگ و هنر کشور تقدير بعمل آورد.
شناسه خبر : 47740 تاریخ انتشار : ۶ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، همزمان با اختتامیه جشنواره ملی تئاتر رضوی؛ ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به همراه دیگر نهادهای فرهنگی، دینی و هنری استانی و کشوری از ده‌ها سال خدمات ارزشمند استاد مهدی لزیری در عرصه فرهنگ و هنر کشور به ویژه در عرصه تئاتر بچه های مسجد تقدیر بعمل آورد.

 

این پیشکسوت تئاتر آذربایجان شرقی متولد 1327 در تبریز است. او فعالیت تئاتر و نمایش را از سال 1345 هجری شمسی آغاز کرده و همزمان در دبیرستان ‌های تبریز به تدریس پرداخت. منش مهربان و تجربه سال‌ ها مؤانست در فضای آموزشی، موجب شد نقش این هنرمند به عنوان چهره ‌ای جریان ‌ساز و تاثیرگذار در میان نوجوانان آن دوره مطرح باشد؛ نوجوانانی که به تأسی از بینش و دانش استاد، امروز بسیاری از آن ها به چهره ‌های سرشناس تئاتر تبریز تبدیل شده اند.

 

 او نمایش‌های بسیاری را در کسوت کارگردانی، بازیگری و طراحی صحنه در کارنامه هنری خود دارد که از آن جمله می توان به نمایش‌های «تو قهرمان نیستی»، «تسلیم‌شدگان» و «توی گوش سالمم زمزمه کن» اشاره کرد