کانون فرهنگی هنری حضرت ولیعصر سهند افتتاح شد
کانون فرهنگي هنري حضرت وليعصر سهند افتتاح شد
همزمان با دهه کرامت؛

کانون فرهنگی هنری حضرت ولیعصر سهند افتتاح شد

همزمان با ميلاد امام هشتم شيعيان؛ کانون فرهنگي هنري حضرت وليعصر(عج) مسجد امام حسن مجتبي(ع) در فاز سوم شهر جديد سهند افتتاح شد.
شناسه خبر : 48019 تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۰۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی،  «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه این کانون با اشاره به اهمیت کار فرهنگی و دینی در شهر جدید سهند اظهار داشت: به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در عرصه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهر جدید سهند هستیم.

وی با بیان این‌که برنامه ها، فعالیت ها و اهداف ستاد استان با اولویت مناطق کم‌برخوردار و محروم استان طراحی شده است، خاطرنشان کرد: شبکه سازی و تربیت نیروهای خلاق، خوش‌فکر و جوان مسجدی در راس اهداف و فعالیت‌ها قرار دارد که با تحقق این هدف شاهد هویت بخشی و توانمندسازی فعالان و نیروهای مسجدی استان خواهیم بود.

شفیعی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور گفت: از این تعداد بیش از 1420 مسجد شهری و روستایی استان دارای کانون فرهنگی هنری هستتند که با فراهم آوردن زیرساخت های لازم،  در سال جاری شاهد توسعه کمی و کیفی کانون‌های فرهنگی هنری در مناطق محروم و کم برخوردار استان خواهیم بود.

وی تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی در مساجد را یکی از عوامل موثر در احیاء کارکردهای اصلی این مراکز الهی توصیف کرد و افزود: اعتقاد داریم هر اقدام فرهنگی بدون توجه به نقش مساجد و بدون پشتوانه مردمی از نتیجه مطلوبی برخوردار نخواهد بود.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که توسعه کانون های فرهنگی هنری در مساجد شهرهای جدید از دیگر اولویت های کاری ستاد استان است، افزود: تمامی متولیان مساجد فاقد کانون فرهنگی هنری استان می‌توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir جهت تأسیس و راه اندازی کانون اقدام کنند.

همچنین «محمدعلی قلی‌زاده» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو در سخنانی با معرفی کانون فرهنگی هنری حضرت ولی‌عصر(عج)  به عنوان  بیست و سومین کانون فرهنگی هنری شهرستان و نخستین کانون فرهنگی هنری فاز 3 شهر سهند گفت: بر اساس برنامه‌ ششم توسعه مکلف به تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد روستاهای بالای هزار نفر هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو با اشاره به ضعف زیرساخت‌های فرهنگی به‌ویژه در شهر جدید سهند اظهارداشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بازوهای توانمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان  نقش موثری در رفع این نقص دارند.

وی با اشاره به ارتباط مستمر و نزدیک کانون های فرهنگی هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسکو و ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان اظهارداشت: سامانه بچه های مسجد توانسته به بهترین شکل ممکن گوشه ای از فعالیت ها، ظرفیت ها و توانمندی های کانونهای فرهنگی هنری مساجد را به نمایش بگذارد.

گفتنی است، در این مراسم که با حضور فرماندار و رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسکو همراه بود، مراسم مولودی‌خوانی به مناسبت ولادت امام رضا(ع) و همچنین اعطای مجوز کانون فرهنگی هنری مسجد امام حسن(ع) برگزار شد.

کلمات کلیدی: دهه کرامت فهما