جشنواره قرآنی مدهامتان طرحی نو برای تربیت نیروهای مسجدی است
جشنواره قرآني مدهامتان طرحي نو براي تربيت نيروهاي مسجدي است

جشنواره قرآنی مدهامتان طرحی نو برای تربیت نیروهای مسجدی است

مديرمسئول کانون فرهنگي هنري مشکات شهرستان مراغه جشنواره قرآني مدهامتان را طرحي نو براي تربيت نيروهاي قرآني و مسجدي دانست.
شناسه خبر : 48295 تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۸:۰۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «خدیجه رزمی» مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مشکات مسجد امام زمان(عج) روستای قرطاول شهرستان مراغه با اشاره به برگزاری مرحله کانونی شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در این کانون، اظهار داشت: این جشنواره ایده و طرحی نو برای تربیت نیروهای مسجدی و قرآنی است.

رزمی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری اعضای کانون فرهنگی هنری مشکات در جشنواره های قرآنی مدهامتان در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: با فراهم آوردن فضای رقابتی سالم میان قران آموزان؛ زمینه برای شناسایی نیروهای توانمند قرآنی و استفاده از این نیروهای متخصص در راستای آموزش قرار می گیرند.

وی اجرای مستمر و مداوم طرح تلاوت نور، تشکیل کلاس های نهضت قران آموزی و کلاس‌های آموزشی قرآن و نماز  ویژه خردسالان و نوجوانان، جلسات سنتی قرآن و دوره های ختم جزءهای قرآنی را از جمله برنامه های کانون اعلام کرد و گفت: در سال جاری موفق شدیم با تشکیل و راه اندازی پایگاه قرآنی در کانون؛ فعالیت‌های قرآنی را با انسجام بیشتری ادامه دهیم.

 رزمی انجام برنامه های فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی، برگزاری جشن تکلیف و جشن روزه اولی ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی جهادی برای دانش آموزان، اجرای طرح همیاری با هدف مساعدت و تامین هزینه تحصیل دانش آموزان نیازمند، برگزاری جلسات روانشناسی برای کودکان و خانواده های در معرض آسیب، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پیشگیری از اعتیاد و برگزاری جلسات تربیتی با همکاری سایر نهادها و ارگان‌های ذیربط را بخش دیگری از فعالیت های کانون فرهنگی هنری مشکات عنوان کرد.

وی تشکیل کلاس‌های مهارت آموزی بانوان با هدف اشتغالزایی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، تهیه گوشی موبایل برای دانش آموزان نیازمند و جمع آوری کمک های مردمی برای خانواده ها ی نیازمند را از دیگر فعالیت‌های این کانون برشمرد و افزود: در حوزه فعالیت های عمرانی نیز  به کمک خیرین کانون دو باب کلاس درسی برای دانش آموزان احداث شده است.

  گفتنی است، کانون فرهنگی هنری مشکات از سال 1393 به صورت رسمی فعالیت های خود را آغاز کرده و یکی از کانون های فعال شهرستان مراغه محسوب می شود.

کلمات کلیدی: مدهامتان فهما