جشنواره مدهامتان بهترین فرصت برای ترویج معارف قرآنی است
جشنواره مدهامتان بهترين فرصت براي ترويج معارف قرآني است

جشنواره مدهامتان بهترین فرصت برای ترویج معارف قرآنی است

مديرمسئول کانون فرهنگي هنر ي هاتف تبريز جشنواره قرآني مدهامتان را بهترين فرصت براي ترويج معارف قرآني دانست.
شناسه خبر : 48381 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «مهدی مطلبی» با اشاره به آمادگی اعضا و فعالان قرآنی این کانون برای شرکت در شانزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان، اظهار داشت: این جشنواره فرصتی بسیار مناسب برای ترویج هر چه بیشتر معارف قرآنی میان جوانان و نوجوانان است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مسجد هاتف  شهرستان تبریز با اشاره به این‌که جشنواره قرآنی مدهامتان به عنوان یکی از بهترین برنامه ها در جذب جوانان و نوجوانان به مساجد شناخته می شود، افزود: حضور جوان و نوجوانان در جشنواره های قرانی علاوه بر ایجاد انگیزه جهت افزایش توان و مهارت های قرآنی؛ بر ارتقای روحیه معنوی نوجوانان و جوانان و تعلیم و تربیت دینی آنان نیز بسیار تأثیرگذار است.

وی فعالیت های قرآنی را مهمترین محور برنامه های این کانون عنوان کرد و افزود: همه ساله با تلاش مربیان تلاشگر و دلسوز این کانون ده ها نیروی قرانی در رشته های مختلف از روخوانی و روانخوانی تا حفظ آیات قرآن کریم به زبان های مختلف و زنده دنیا در این کانون تربیت می‌شود.

مطلبی با اشاره به برگزاری باشکوه طرح تلاوت نور و اجرای محافل مختلف قرآنی در کانون خاطرنشان کرد: در رده سنی  کودکان، جوانان و نوجوانان نیز در هر دو سطح خواهران و برادران کلاس های مستمر و مدون قرآن در رشته های روخوانی، روانخوانی، ترتیل، قرائت تقلیدی و قرائت مجلسی، حفظ ترتیبی و حفظ موضوعی و جمع خوانی قرآن برگزار می‌شود.

وی برگزاری کلاس‌های احکام، اخلاق، معارف قرآنی و نماز را از دیگر برنامه های این کانون اعلام کرد و افزود: کلاس های تصویرگری قصص قرآنی و آموزش خطابه و نمایش های قرآنی به شکل تخصصی برای کودکان و نونهالان و نوجوانان کانون برگزار می شود.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری هاتف تبریز مجری برگزاری مسابقه استانی قصه گویی و خطابه گویی کودک و نوجوان در ماه مبارک رمضان بوده و برگزاری طرح لیگ برتر قرآنی را در کارنامه خود دارد.

کلمات کلیدی: فهما مدهامتان