شیوه‌های جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازنگری است
شيوه‌هاي جذب نسل جديد به فعاليت‌هاي قرآني نيازمند بازنگري است

شیوه‌های جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازنگری است

استاد عرصه قرآن جشنواره مدهامتان را منشاء خير و برکت دانست و گفت: شيوه‌هاي جذب نسل جديد به فعاليت‌هاي قرآني نيازمند بازنگري است.
شناسه خبر : 48382 تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، «ابراهیم عبدی» از اساتید و داوران قرآنی استان آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به تاثیر مثبت و غیرقابل انکار برگزاری مسابقات در بطن مساجد اظهار داشت: رویدادهای قرآنی که در مساجد برگزار می شوند؛ علاوه بر تاثیر در تربیت هرچه بهتر جوانان و نوجوانان عامل جذب آنان به مساجد شده و از این جهت جشنواره قرانی مدهامتان منشاء خیر و برکت است.

وی ادامه داد: جشنواره قرآنی مدهامتان یکی از جشنواره های باکیفیت و مطلوب استانی و کشور است که ارائه آموزش‌های تخصصی در هر یک از رشته های جشنواره قبل از آغاز فضای رقابتی؛ در برگزاری هرچه بهتر و کیفی‌تر این جشنواره مؤثر خواهد بود.

عبدی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی خاطرنشان کرد: در کنار حرکت‌های اصولی بر اساس شیوه های صحیح گذشته برای توسعه هر چه بیشتر مفاهیم قرآنی در بین آحاد جامعه به ویژه قشر جوان جامعه، نیازمند بهره‌گیری از روش‌های نو و خلاقانه مطابق با مفاهیم روز جامعه هستیم.

این استاد و داور قرآنی استان آذربایجان‌‌شرقی با تأکید بر این‌که شیوه‌های جذب نسل جدید به فعالیت‌های قرآنی نیازمند بازنگری است، ادامه داد: استفاده از ظرفیت فضای مجازی با بهره مدی از ابزار هنر و ایده های جدید و مستمر میتوان به این مهم دست یافت.

وی بهره مندی از ذهن پویا و خلاق جوانان در مساجد را یکی از عوامل مهم در جذب به فعالیت قرآنی دانست و افزود:  تاثیر اندیشه های خلاق جوانان در اداره هرچه بهتر امور غیرقابل انکار بوده و طراحی خلاقانه مستلزم حضور حداکثری جوانان در مساجد است.

کلمات کلیدی: مدهامتان فهما