نگاه تشکیلاتی از خصوصیات اصلی مدیران مسجدی است
نگاه تشکيلاتي از خصوصيات اصلي مديران مسجدي است

نگاه تشکیلاتی از خصوصیات اصلی مدیران مسجدی است

يکي از اساتيد حوزه و دانشگاه تبريز نگاه تشکيلاتي را از خصوصيات بارز مديران مسجدي و جهادي دانست.
شناسه خبر : 48446 تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۰:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام «مجتبی نظری» عضو شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی در دوره آموزشی مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی در مساجد که به همت ستاد فهما استان در سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: نگاه تشکیلاتی از خصوصیات بارز مدیران مسجدی و جهادی است.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: یک مدیر جهادی و مسجدی با نگاه تشکیلاتی باید قدرت حل بحران داشته و در میدان عمل باشد، جاذبه چنین مدیرانی به عنوان افسران جنگ نرم شجاعت در مواجهه با مشکلات و آتش به اختیار در حل مسائل است.

 وی امیدواری و امیدآفرینی را از دیگر ویژگی‌های مدیران جهادی دانست و گفت: در برهه کنونی که دشمنان با تمام قدرت  به دنبال نابودی و اضمحلال فرهنگ و سنت‌ اسلامی و انقلابی ملت ایران هستند؛ مدیران جهادی و نیروهای مسجدی باید پای ثابت دفاع از نظام بوده و نباید دنبال نام و نشان و مقام و منزلت باشند.

 حجت الاسلام نظری اعتمادسازی را ازدیگر خصوصیات مدیران جهاد ی دانست و افزود: یک مدیر جهادی و مسجدی باید بتواند در سایه اعتمادسازی همه جانبه قادر به تشکیل و مدیریت تیم‌های تخصصی بوده و با جریان‌سازی فرهنگی از دل این تیم ها بتواند خطرات فرهنگی را در نطفه خفه کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر لزوم دیده‌بانی مساجد در مسائل فرهنگی و سیاسی خاطرنشان کرد: رصد مسائل و خطرات فرهنگی باید در زمان مناسب خود صورت گیرد و برای این منظور مدیران جهادی باید آگاه به علم روز بوده و قدرت تشخیص و تبیین مسائل  برخوردار باشند.

 وی در ادامه با اشاره به موضوع هوش مصنوعی به عنوان یکی از مسائل فرهنگی روز جامعه و خطرات ناشی از آن درحوزه فرهنگ و اعتقادات حاکم بر جامعه افزود: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان بخشی از مدیران جهادی جامعه باد بتوانند با اشراف کامل بر این موضوع آسیب های آن را به موقع رصد و برای مخاطبین خود و عموم جامعه تشریح کنند.

حجت الاسلام نظری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکردهای مختلف مساجد، تمرکز بر آموزش مستمر را از ضروریات مهم برشمرد واظهار داشت: تبیین و تشریح موضوع ولایت و معرفی همه جانبه موضوع ولایت و رهبری جامعه اسلامی یکی از مهمترین مسائلی است که در موضوع آموزش می تواند در دهه امامت و ولایت اتفاق بیفتد.

 وی تمرکز بر موضوع حیا را یکی از اصول مهم در بحث تبیین، تشریح و فرهنگ سازی موثر در موضوع حجاب و عفاف دانست و گفت: متاسفانه فضای مجازی و برخی محتواهای سخیف آن به شدت فرهنگ حیا و عفت را تحت تاثیر منفی قرار داده و حساس سازی اذهان عمومی نسبت به این قضیه می‌تواند یکی از بهترین نقش های مساجد در موضوع حجاب و عفاف باشد.

 گفتنی است؛ دوره آموزشی مدریت فرهنگی وکار تشکیلاتی به همت ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان عصر دیروز با حضور و استقبال حداکثری مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری استان در سالن اجتماعات شهرداری تبریز  برگزار شد.

کلمات کلیدی: دوره آموزشي فهما